هشت چیزهایی که مادرتان باید درباره بک لینک به شما یاد داده باشد

تعدادِ ۱۸.۶ میلیارد ترانزیستور تشکیلدهندهی آن با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری کارخانهی TSMC که 12nm FinFET نامگذاری شده، تولید شدهاند که یک بهبود تراکمِ آشکار را نسبت به فناوری قبلی ۱۶ نانومتری منعکس میکند. انویدیا پس از مدتها به کمک این فناوری توانست به طرز چشمگیری فرکانس کاری تراشههای پاسکال را نسبت به مکسول و کپلر افزایش و در عین حال ابعاد تراشه و میزان مصرف آنها را کاهش دهد.این کارت بر اساس تراشهی GP102 بر مبنای معماری پاسکال ساخته شده و از ۱۲ میلیارد ترانزیستور در ابعاد ۴۷۱ میلیمتر مربع تشکیل شده است. افزایش سرعتِ قابل ملاحظه و تاثیرگذار آن نسبت به پرچمدار نسل قبلی یعنی GTX 980 Ti بود که توانست این محصول را زبانزد گیمرها کرده و استقبال از آن را افزایش دهد. تعداد ۲۰۴۸ هستهی پردازشی CUDA را در خود جای داده بود و ۴ گیگابایت حافظهی گرافیکی از نوع GDDR5 با سرعتِ ۷ گیگابیت بر ثانیهای داشت و هنوز هم روی فناوری ساخت ۲۸ نانومتری باقی مانده بود.

در قلب این کارت نه یک تراشه، بلکه دو تراشهی Hawaii XT که هر یک با ۴ گیگابایت حافظهی گرافیکی GDDR5 جفت شدهاند، قرار دارند. در این مطلب سعی کردیم به شما گیمر های عزیز ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ را معرفی کنیم اما باید توجه کنید که عموما لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت نیستند و برای یافتن بهترین مدل که قیمت مناسبی نیز داشته باشد باید حتما کمی در بازار لپ تاپ به گشت و گذار بپردازید. قبل از آن توجه داشته باشید که سازندگان لپ تاپ همگی دارای شرکت های بزرگ چندین میلیارد دلاری هستند. کارتی بسیار قدرتمند با یک قیمت سنگین که توان مصرفی ۵۰۰ واتی دارد و یک خنک کنندهی مایع هم بطور پیش فرض برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین مانند رهگیری پرتو، بازیهای زیادی فعلا از این ویژگی پشتیبانی نمیکنند اما این مورد هم یکی از آن دست مواردی است که با گذشت زمان گستردهتر میشود و روزی دیگر تمام بازیها از آن پشتیبانی میکنند. حالا که با مفهوم بک لینک آشنا شدیم و دانستیم بک لینک چیست، زمان آن رسیده که با انواع بک لینکها آشنا شویم. این یعنی بعضی از آنها به صفحه اصلی لینک میدهند، بعضی دیگر به صفحات مقالات، بعضی به صفحات خدمات و…

تایتان ایکس معماری مکسول انویدیا را به حدِ غایت خود رساند و توانایی اورکلاک بالای آن را هم به رخ کشید. در این بازه، بازی تجربه مناسب و بسیار روان و لذتبخشی را ارائه میدهد و تفاوت آن نسبت به نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به شدت محسوس است. این مقاله برای اولین بار ۱۷ مرداد ۹۴ منتشر شده و در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۹۹ با اطلاعات جدید بهروزرسانی شده است. این صفحه آخرینبار در ۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۷ ساعت ۱۱:۲۳ ویرایش شدهاست. در خصوص سیستم خنک کننده میتوان گفت که 4 تعداد فن دارد اما فقط یکی از آنها نصب شدهاست. کارت GTX 980 Ti دارای ۲۸۱۶ هستهی CUDA (در برابر ۳۰۷۲ واحد تایتان ایکس)، ۱۷۶ واحد پردازش بافت (در برابر ۱۹۲ واحد تایتان ایکس) و همان تعداد ترانزیستور است، تمامِ ۸ میلیارد ترانزیستور ممکن. کارت R9 Fury X همچنین حدود یک میلیارد ترانزیستور بیشتر از GTX 980 Ti داشت.