مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره پرخاشگری | porseshneshan

اما در پرخاشگری رابطه ای به صورت محرومیت اجتماعی و شایعه پراکنی رخ می دهد و به رابطه همسالان آسیب می رساند(یعقوبی و همکاران،1390). ملانوری، مریم (1398)، اثربخشی بازی‌درمانی شناختی رفتاری بر پرخاشگری و شادکامی دختران پایه چهارم ابتدایی شهرستان خاش، پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، واحد تفت. فقیه، هانیه و غنی زاده، مهرانوش (1400)، بررسی رابطه سبک غذا خوردن و پرخاشگری اجتماعی در کودکان، اولین کنفرانس بین‌المللی علوم تربیتی، روانشناسی و علوم انسانی. بیات، هادی (1399)، فراتحلیل نقش رسانه‌ها در خشونت و پرخاشگری در ورزش ایران، پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی.

سایر فایل ها

اختیاری، ارغوان (1398)، پیش‌بینی پرخاشگری ورزشکاران بر اساس ترس از موفقیت و ویژگی‌های شخصیتی، پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت. نظریه فمینستی دسته دیگری از نظریات است که با بقیه متفاوت است. این نظریه معتقد است که روابط دو جنس اساسا رابطه ی قدرت است و مرد با به کارگیری خشونت قدرت و سلطه ی خود را تداوم می بخشد. خلاصه آنکه پرخاشگری شکلی از رفتارهای ضد اجتماعی است که تحت تاثیر فعل و انفعالات بین هیجان و شناخت قرار دارد . به عبارت دیگر تفکر بر روی احساس تاثیر می گذارد و آنچه که فرد احساس می کند ، بر روی طرز تفکر تاثیر می گذارد و این الگوی پیچیده افکار و هیجانات است که درجه پرخاشگری علیه دیگران را مشخص می کند ( بارون و بیرن ، 1994). ویژگی اساسی این نوع بروز موارد محدود واگذاری پرخاشگری و خشونت است .

تمامی خدمات و محصولات سایت آکادمکس فایل، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید. تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. ت) شخصی که چنین رفتاری از او سر می زند یا در جهت جدال تحریک شده یا حد اعلای شدت، آن مسیر را پیموده است. مرادی، جلیل، حسین نژاد، علی‌اکبر و زمانی، شاهو (1394)، ارتباط جهت‌گیری ورزشی با پرخاشگری ورزشکاران رشته‌های رزمی، مطالعات روانشناسی ورزشی، شماره 14، ص 28-17. با پرداخت حق اشتراک به مبلغ تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره پرخاشگری در صورتی که نیاز به راهنمایی دارید، صفحه راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. یا لینک دانلود فعال نشد حتما با یک ایمیل معتبر که به آن دسترسی دارید. برای ما پیام یا تیکت بگذارید تا در اسرع وقت فایل برای شما از طریق همان ایمیل ارسال گردد.

مبانی نظری طلاق عاطفی

برزگر محمد حسنی، ابوالفضل (1396)، اثربخشی آموزش گروهی مدیریت خشم بر پرخاشگری و خشم رقابتی و تنظیم هیجانات بازیکنان فوتبال مس رفسنجان، پایان‌نامه کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی، دانشگاه مبانی نظری پرخاشگری علامه طباطبائی، تهران. ادیبی، نجمه (1399)، توانش نظريه ذهن و كاركردهای اجرايی پايه به‌عنوان پیش‌بینی کننده‌های پرخاشگری ارتباطی و فیزيکی در كودكان 6 تا 11 سال، پایان­نامه کارشناسی ارشد، مؤسسه آموزش عالی علامه جعفری رفسنجان. دادستان (1382) میگوید خشم عبارت از ایجاد صدماتی است که نه تنها از دید مشاهده کننده غیر قابل توجیه است، بلکه فقط در چهارچوب اصول اخلاقی و قانونی یک جامعه مشخص و معنای خود را می‌یابد. در کل می‌توان گفت خشم ممکن است به شکل های مختلفی مانند آزار و اذیت دیگران، کتک زدن و دشنام دادن جلوه گر شود و هدف آن صدمه زدن به خود یا دیگری است. این واقعیت شالوده نهادی کردن رفتار لذت بخش توسط جامعه است ، از قبیل جشن های درو در جوامع کشاورزی و کارناوال ها در جوامع مذهبی ، که در آنها اتلاف نیروی غیر مولد ترغیب می شود .

  • یکی دیگر از راه های کنترل پرخاشگری نظارت بر هیجان است به این معنا که فرد به صورت پیوسته و در موقعیت های مختلف بر نوع هیجان خود نظارت می کند و وقتی هیجان خشم در مواقع غیر ضروری بروز می کند، می توان آن را کنترل کند (ولپی و گادو ، 2010).
  • تحقیقات دیگری نیز نشان دادند که ناکامی تنها زمانی می تواند پرخاشگری بعدی را تسهیل کند که شدید و غیر قابل انتظار باشد (بلیر ، 2010).
  • پرخاشگری بین والدین مدل والگویی برای یادگیری رفتار خشنوتگرایانه است.
  • با وجودی که در بسیاری از کتاب‌های درسی، نظریه یادگیری اجتماعی را همراه با نظریه‌های رفتاری قرار می‌دهند،خود بندورا رهیافتش را به عنوان « نظریه اجتماعی-شناختی » تشریح می‌کند.