بررسی اجزا و نحوه عملکرد سیستم ترمز خودرو فروشگاه لوازم یدکی پراید حمزه | توکو لیفتراک

ترمز ای بی اس با توجه به نحوه عملکرد متفاوت و مطمئن تر انتخاب مناسب تری برای سیستم ترمز پراید است. چنانچه هنگام فشار دادن پدال آن را اسفنجی یا نرم احساس کرده باشید، بدین معناست که با نشانه‌‌های تعویض روغن ترمز مواجه هستید. علاوه بر این، در صورتی که رنگ مایع ترمز نیز متفاوت به نظر برسد دال بر این است که رطوبت به این سیستم نفوذ کرده؛ بنابراین مشاهده‌ی علائم مذکور تنها یک معنا دارد که آن چیزی جز تعویض روغن ترمز نیست.

لیست قطعات ترمز خودرو

این قطعه به راننده کمک‌ می‌کند تا نیروی بیشتری از سیستم ترمز را جهت متوقف کردن خودرو وارد عمل کند. در واقع بوستر وظیفه دارد به موازات افزایش نیروی ترمز، میزان فشار بر پدال را کاهش دهد و از این طریق توقف خودرو را آسان کند. زمانی که فشار خلاء در سیستم ترمز وجود ندارد، برای رانندگان متوقف کردن خودرویی که در سرعت بالا نیاز به توقف یا پارک دارد، دشوار به نظر می‌رسد. اینجاست که بوستر وارد عمل شده و موجب می‌شود با افزایش فشار، قدرت ترمز نیز دچار افزایش شود. اگر در مشخصات فنی بیشتر خودروهای بازار دقت کنید، معمولا سامانه ترمز را دیسکی یا کاسه‌ای ذکر می‌کنند. دیسکی یا کاسه‌ای بودن ترمزها، در سیستم ترمز مربوط به هر چرخ اتفاق می‌افتد و آن‌ها را نمی‌توان مربوط به کل سیستم ترمز دانست.

  • بسیار مهم است که مایعات خالص باشند و هیچ حباب هوا در آن وجود نداشته باشد.
  • فروشگاه آرامیس پارت ، معتبرترین فروشگاه اینترنتی قطعات خودروهای چینی کشور با گستره‌ای از لوازم یدکی متنوع برای کاربران خود ،
    «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند.
  • در خودروهایی مانند کامیون یا اتوبوس سیستم ترمز هیدرولیکی اصلاً جوابگو نیست.
  • نکته ای که برای همگان روشن است این است که کاهش سرعت خودرو و توقف آن با فشار دادن پدال ترمز صورت می گیرد.
  • لنت‌های سرامیکی از الیاف سرامیک، ماده پرکننده و مواد چسباننده و مقدار کمی الیاف مس تشکیل می‌شوند.
در خودروهایی که سیستم‌ ترمز به شکل معمولی قرار گرفته است ، هنگام فشار دادن پدال ترمز ، در اندک زمانی لنت به دیسک چسبیده و سرعت را پایین می آورد. اما در این نوع از سیستم ترمز ، هنگامی که پدال ترمز را می فشارید ، مودل الکتریکی در جهتی خلاف حرکت خودرو می چرخد و این کار باعث می شود با کاهش سرعت خودرو مواجه شویم . با توجه به توضیحات انواع سامانه‌های ترمز، در این بخش اجزای سیستم ترمز خودرو شرح و نحوه عملکرد هر کدام بررسی شده اند. سامانه ترمز خودروها بسته به نوع و امکانات تعبیه‌شده برای آن می‌توانند دارای اجزای مختلفی باشند که شناخت هر کدام از این اجزا، نحوه پایش و نگهداری و بازبینی دوره‌ای آنها توسط سرویسکاران و تعمیرکاران می‌تواند از بروز اتفاقات ناگوار در حین رانندگی جلوگیری کند. در ادامه تعدادی از مهمترین اجزای سیستم ترمز خودرو معرفی شده اند که بعضی از آنها در سامانه‌های ترمز مختلفی نصب می‌شوند. بوستر یا تقویت کننده‌ی ترمز به عنوان یکی از ضروری‌ترین قطعات سیستم ترمز شناخته می‌شود.

طبیعی و بدیهی است که هر وسیله نقلیه‌ متحرکی باید یک سیستم ترمز کامل داشته باشد. البته در ابتدای ایجاد صنعت اتومبیل که این ادوات از سرعت بالایی برخوردار نبودند، شاید اهمیت این سیستم چندان حیاتی به نظر نمی‌رسید. اما حالا که رانندگی و سرعت بالا، از رفتارهای طبیعی سبک زندگی امروز بشر شده، حتما باید تمرکز زیادی روی سیستم‌های ترمز اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه صورت بگیرد. به همین نسبت است که انواع سیستم‌های ترمز ایجاد شده‌اند تا بالاترین امنیت خاطر را ایجاد کنند. با هم این سیستم حیاتی را بیشتر مرور می‌کنیم تا ببینیم که چیست و چطور کار می‌کند.

این اصطکاک و حرارت بسیار زیاد در خودروهای رایج روزمره قابل بازیابی نیست و در حقیقت این انرژی قابل توجهی است که به صورت حرارت از بین می‌رود. در خودروهای الکتریکی یا هیبرید اما به دلیل کارکرد متفاوت موتورهای الکتریکی، قابلیتی وجود دارد که از طریق آن می‌توان از حرکت دورانی چرخ‌ها و نیرو هدر رفته حاصل از ترمز‌گیری را بازیابی کرد. این تکنولوژی به «بازیابی نیرو ترمز» یا Regenerative Braking مشهور است و یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های به کار رفته در بهینگی و افزایش بازده خودروهای هیبرید و الکتریکی و البته یکی از روش‌های ترمزگیری (کمک ترمز) ویژه این کلاس از خودروها است. مستقل از کلاس و نوع خودروها و به طور کلی وسایل نقلیه، هر خودرویی نیازمند یک نوع سیستم ترمز است تا بتواند از حالت حرکت در سریع‌ترین حالت ممکن به وضعیت سکون بازگردد.

۱- نشانه‌های تعمیر و بررسی سیستم ترمز چیست؟

بررسی اجزا و نحوه عملکرد سیستم ترمز خودرو فروشگاه لوازم یدکی پراید حمزه | توکو لیفتراک