نقشه‌کشی و طراحی آسانسور کلمان | elitarchgroup

۲-آیا لازم است مقدار ضریب ۲ در مقدار حداقل بار زنده طبق جدول ۲۸۰۰ ضرب شود؟چرا که در متن و در ویدئو این دو مقدار تناقض دارند. با توجه به اینکه آسانسور مشمول هیچ یک از موارد الف تا پ نمی باشد، لذا مقدار ضریب اهمیت جز برابر یک خواهد بود. پس از تعریف مشخصات مصالح، مقاطع نبشی، ناودانی و IPE را مطابق شکل فراخوانی می کنیم. محدوده کاربرد ضوابط فصل چهارم در بند از استاندارد 2800 ذکر شده است. گاهاً مشاهده می شود که معماران از فضای داکت آسانسور جهت عبور لوله های آب، گاز و… استفاده می کنند.

این لیست به عنوان مرجع در زمان تامین قطعات و لوازم مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است خلاصه ای از لیست قطعات آسانسور در قرارداد تامین گنجانده شود. همچنین پس از اجرا و تحویل دستگاه این لیست در اختیار مسئولین سرویس و نگهداری قرار خواهد گرفت. طراحی آسانسور، شامل مراحل مختلفی است که نخستین و اساسی ترین آن، مرحله آنالیز ترافیک پروژه می باشد. مرحله بعد از آن، طراحی مکانیکال و سپس طراحی الکتریکال متناسب و انتخاب قطعات و اجزا است.

نرم افزار لیفت دیزاینر

نقشه‌کشی و طراحی آسانسور کلمان | elitarchgroup هنگام طراحی سیستم آسانسور، متغیر‌های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. طراحی آسانسور خوب مبتنی بر درک کامل نحوه استفاده از ساختمان است. این به معنای بررسی دقیق و انجام مکالمات دقیق بین مشتری و شرکت آسانسور است. این وظیفه شرکت آسانسور مجری پروژه شماست که با پرسش دقیق، از نیازهای شما آگاه شود تا بتواند بهترین عملکرد را در طراحی آسانسور داشته باشد.

آشنایی با دیکتاتور یا آرام بند درب آسانسورها

با این شیوه می توان انتظار داشت به صورت کلی ساکنان این ساختمان بتوانند به شکلی استاندارد و در زمان مناسب در طبقات برش پایه جابجا شوند. و مدت زمان زیادی را در انتظار رسیدن آسانسور در طبقات منتظر نباشند. ضمن اینکه این میزان در ساختمان های تجاری که میزان رفت و آمد در طبقات در آن ها بیشتر است، به عدد 12 درصد می رسد. لازم به ذکر است که در طراحی و محاسبه ترافیک آسانسور، منظور از مدت زمان، حرکت آسانسور از اولین طبقه (همکف) و رسیدن آن به بالاترین طبقه ساختمان است.

  • درست مانند خود ساختمان، آسانسورهای تجاری و مسکونی باید استانداردهای محلی را رعایت کنند.
  • مشخصاتی از قبیل قلاب سقف، هواکش، درب ورودی و محل قرارگیری تابلو.
  • مخصوصا زمانی که قرار است آسانسوری را تعمیر کنند که تا به حال تجربه ی تعمیر آن را نداشته اند.
  • شاید یکی از مهم ترین قسمت هایی که در طول این مقاله نیز بارها به آن اشاره کردیم، محاسبه دقیق و استاندارد ترافیک آسانسور است.