شیر گیوتینی شیرگیوتینی استیل, فولادی,دستی,پنوماتیک,برقی  تیغه استیل | kasrasaran

شیر گیوتینی شیرگیوتینی استیل, فولادی,دستی,پنوماتیک,برقی  تیغه استیل | kasrasaran

این شیر هنگامی که کاملا باز میباشد هیچ افت فشاری در خط لوله ایجاد نمیکند و به دلیل آنکه باز و بست شدن آن به ارامی صورت میگیرد. تلاطم یا ضربه قوچی در سیال، نسبت به سایر شیر های قطع و وصل مانند پلاگ ولو یا شیر پروانه ای ایجاد نخواهد کرد. این محصول را می توان هم به روش دستی توسط اپراتور و هم به روش اتوماتیک با PLC کنترل کرد، با توجه به درجه حرارت سیال می توان سیت یا لاینر آن را از جنس EPDM و NBR و … مونتاژ نمود. شیر گیوتین از بدنه و دیسک، نشیمنگاه، حلقه نشیمنگاه، ساقه، محرک، پکینگ، حلقه O و مهره تشکیل شده است و این اجزا با توجه به فشار کاری، دما و نوع سیال متفاوت هستند. قطعه‌ای که موجب باز و بسته شدن شیر می‌شود، کروی شکل است که در واقع همان توپی شیر می‌باشد.

توسط احمد گل کار

• بدنه شیر متقارن است، مخصوصا اگر بدنه شیر جوشی باشد که در این صورت فشار ناشی از خط لوله را به خوبی تحمل کند. • شیر توپی با بدنه کاملاً جوشی را می‌توان مستقیماً در زیر زمین دفن کرد، با این وجود قطعات داخلی شیر فرسایش نمی‌یابند. می‌توان این شیر را در کاربری‌های با ورودی و خروجی دو جهته استفاده کرد.

شیر گیوتینی در شرایط و مکان های مختلف از جمله بخش های متعدد صنعتی مورد استفاده اینجا را ببین قرار می گیرد. به طور کلی این شیر وسیله ای کاربردی جهت استفاده در مواجه با سیالات حاوی جامدات است. همچنین در انواع مایعات شیمیایی و خورنده و همچنین چسبنده مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که از این شیر در صنایع سیمان به دلیل چسبنده بودن و وجود ذرات ناخالصی و جامد بسیار کاربرد دارد. • زمانیکه شیر کاملاً باز یا بسته است، سطح آب‌بندی توپی و نشیمنگاه شیر از سیال جدا می‌شود، بنابراین سیال با سرعت زیاد از داخل شیر عبور کرده و موجب فرسایش سطح آب‌بندی نمی‌شود.

  • نکته شایان توجه در انتخاب اکچویتور برقی برای شیر چاقویی یا شیر گیوتینی حالت عملکرد آن به صورت دورانی یا روتاری است که متناسب با حالت عملکرد شیر گیوتینی بوده و از انواع بهترین برند آن می توان اکچویتور برقی آئوما را نام برد.
  • شیر گیوتینی با نوع اتصال PN6,P10,PN16 برای حداکثر فشار کاری 16 بار و با توجه به جنس لاینر می توان تا 110 درجه حرارت مورد استفاده قرار گیرد و قیمت آن با توجه جنس چدن نسبت به سایر مدل های این محصول ارزانتر می باشد.
  • در طی این فرآیند که برای اتوماتیک شدن انجام می شود بر روی شیر یک اکچوئیتری نصب می شود که این امکان را برای باز و بسته شدن شیر به صورت اتوماتیک ایجاد می کند.
  • در شیر گیوتینی دستی، عملگرها در دو حالت فلکه ای و اهرمی تولید می شوند که توسط اپراتور به حرکت در می آید.
  • شیر چاقویی تمام استیل با توجه به نوع سیال و درجه حرارت در گرید های مختلف 304 و 316 و 316L تولید می شوند و معمولا با عملگر پنوماتیک از همان گرید شیر مونتاژ و استفاده می شود.
در شیر کروی یا گلوب ولو قطعه‌ای که وظیفه بستن شیر را دارد در خط مرکزی نشیمنگاه شیر حرکت می‌کند. از آنجایی که باز و بسته شدن این شیر نسبتاً سریع است و قطع کردن جریان در آن با اطمینان کامل انجام می‌شود، بسیار برای تنظیم جریان مناسب می‌باشد. این گونه شیرآلات فولادی توسط فلنج به دو سر لوله وصل می شوند و مقاومت و استحکام شیرها را بیشتر می کنند. شیرهای کشویی در واقع جزء اولین شیرهایی بودند، که توسط انسان اختراع شدند که امروزه آنها را به عنوان دریچه آب بند می شناسیم دریچه ای که با گذاشتن یا برداشتن آن در مسیر سیالات جریان را بسته ، باز یا نیمه باز می گذاریم.

تست شیر گیوتینی KNIFE GATE VALVE

اکچویتور برقی یا عملگر الکتریکی شیرآلات صنعتی وسیله ای است که به منظور کنترل باز و بست شیر مورد استفاده قرار می گیرد. منبع تغذیه در انواع اکچویتور الکتریکی نیروی برق است و شیر چاقویی با اکچویتور برقی با ضریب اطمینان و دقت عملکرد بالا همواره می تواند نقش یک دستگاه حیاتی در سیستم اتوماسیون صنعتی را برعهده داشته باشد. نکته شایان توجه در انتخاب اکچویتور برقی برای شیر چاقویی یا شیر گیوتینی حالت عملکرد آن به صورت دورانی یا روتاری است که متناسب با حالت عملکرد شیر گیوتینی بوده و از انواع بهترین برند آن می توان اکچویتور برقی آئوما را نام برد.

اندازه گیری و کنترل