تجهیزات اتاق فرار راه اندازی اتاق فرار قفل ماسک تجهیزات الکتریکی اتاق فرار | allescape

مجموعه اتاق ‌فرارهای اسکیپ‌می با هم‌فکری و همکاری جمعی از فارغ‌التحصیلان مدرسه علامه حلی تهران از تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد. یکی از اولین اتاق فرارهای ایران نیز متعلق به این مجموعه است؛ اتاقی به نام فرار از زندان که در تاریخ دوم خرداد ۱۳۹۷ تاسیس شد. مجموعه اتاق فرار اسکیپ می در حال حاضر سه شعبه در مجتمع تجاری کورش، مجتمع مارینا مال چالوس و شهرک توریستی نمک‌آبرود با هفت بازی متفاوت و جذاب دارد. این بازی اولین بازی از سری بازی‌های شکار گنج (یا همان بازی محیطی) در ایران است. بازی‌های شکار گنج، بازی‌های معمایی و گروهی هستند که در فضای باز انجام می‌شوند.

  • در اتاق‌های فرار بزرگ‌تر معمولا می‌توانید اعضای گروه‌تان را به تیم‌های کوچک‌تری تقسیم کنید تا هر کدام هدف مشخصی را در پیش بگیرند.
  • بازی شبح بازارچه در شهریورماه ۱۳۹۹ توسط تیم اسکیپ روم دات‌آی‌آر طراحی و اجرا شده سایت اتاق فرار است.
  • از آنجایی که یک چالش ها و فعالیت های اتاق فرار به طور طبیعی جذاب است، دانش آموزان پشتکار بیشتری در انجام آن دارند و بدون تسلیم شدن یا درخواست کمک روی محتوای چالش برانگیز کار کنند.
تجهیزات اتاق فرار راه اندازی اتاق فرار قفل ماسک تجهیزات الکتریکی اتاق فرار | allescape • برای مثال، برای یک خط داستانی با مضمون کارآگاهی، شرکت کنندگان ممکن است در تلاش برای حل مسأله یک قتل باشند. یا، برای یک گروه جوان تر، ممکن است به دنبال چیز با ارزشی باشند که گم شده است. • اگر در حال ایجاد یک اتاق فرار در کلاس هستید، مطمئن شوید که داستان می تواند در یک دوره کلاس کامل شود. همچنین امکان ایجاد یک اتاق فرار کوتاه 10 دقیقه ای برای شروع وجود دارد. • اگر نمی خواهید داستان و وسایل خود را از ابتدا ایجاد کنید، به دنبال یافتن پتانسیل های موجود در فضا برای ایجاد اتاق فرار خود باشید. به طور متوسط​​، بین 7 تا 12 معما در هر بازی منطقی به نظر می‌رسد.

مرحله ششم در طراحی اتاق فرار:

شما می توانید برای مخفی کردن سرنخ ها از وسایل بسیار معمولی و واضح مانند پنهان کردن مجموعه ای از کلیدها در یک گلدان گل یا پول و سرنخ ها در داخل یک کتاب استفاده کنید. یا، می‌توانید با پنهان کردن سرنخ‌ها در داخل دیوارها، آجرهای کاذب، یا حتی وسایل الکترونیکی قدیمی که داخل آن‌ها تخلیه شده، بیشتر درگیرشان کنید، عموماً با درگیر شدن در داستان بازی، بازیکنان سرنخ هایی که کاملاً جلوی چشمشان قرار دارد را فراموش می کنند. • به عنوان مثال، برای اتاق فرار با مضمون زندان، می توانید کلیدهای اتاق را دور از دسترس در پشت برخی از میله ها بگذارید.

شخصی سازی

بهتر است در مسیر طراحی اتاق فرارتان، از یک روانشناس بالینی جهت سنجش معماها و میزان استرس‌زا بودن آنها کمک بگیرید تا از رخ دادن فاجه‌های بزرگ، جلوگیری کنید. بعد از این مرحله، اتاق فرار شما قبل از راه اندازی نیاز به تست و آزمایش با گروه ازمایشی داره که اهمیتش از بقیه قسمتها بیشتره. چون تو این مرحله نقاط قوت و ضعف کار شما به صورت عینی خودشو نشون میده. حواستون به همه چیز باشه،اگه تو مرحله تست گروه آزمایشی سردر گم بود و دور خودش بی هدف می چرخید یعنی جریان بازی ضعیفه، اگه سرگرم نشد و خسته بود بهتره رو معماها بیشتر کار کنین و ….

به یاد داشته باشید که انصراف یکی از اعضای تیم، پیش از اتمام بازی به منزله ی پایان بازی برای تمامی افراد شرکت کننده در نظر گرفته می شود. در مواردی از انواع این بازی، محدودیت های سنی با توجه به نوع ژانر در نظر گرفته می شود. اگر مراحل قبل را توانستید پشت سر بگذارید، حالا وقت آموزش دادن به کارکنان و یا اکتور بازی است. آکتور باید فردی بسیار پویا و فعال باشد همچنین بتواند در ساعت‌های مختلف یک نقش ثابت را بازی کند.بهتر است قبل از هر چیز نقش و وظایف مختص به اکتور را مشخص کنید و تمامی نکات را با او در میان بگذارید. از قرار دادن سرنخ هایی که بر اساس چیزهای بی اهمیت یا فرهنگ عامه است خودداری کنید. این نوع سرنخ ها فرض می کنند که شرکت کنندگان شما اطلاعات خاصی را حفظ کرده اند و می توانند به راحتی آن را به خاطر بیاورند.

دکوراسیون داخلی شیراز