تاثیر تبلیغات در گوگل در رشد کسب و کار های ایرانی

در نتیجه، سایت هایی که از این خدمات استفاده می کنند بیشتر از سایت های دیگر در معرض چشم مشتریان بالقوه قرار می گیرند و این امر می تواند مسیر را به این سمت بکشاند که آن کسب و کار به عنوان یک برند مهم و نهاد اجتماعی تاثیر گذار در میان مشتریان شناخته شود. CPC: در CPC ناشران و وب سایت ها به ازای هر کلیک کاربر روی تبلیغ از گوگل ادسنس هزینه دریافت می کنند و هیچ کنترلی بر روی میزان دریافت کلیک در تبلیغ ندارند.

کمپین دیسپلی، صفحات وب سایت شما را در قالب یک بنر و در وب سایت های همکار گوگل نمایش میدهد. داشتن یک ریموت سرور با یک ای پی پاک لازم شروع استاندراد کار با گوگل ادز می باشد بخاطر تحریم ها امکان ساخت و پرداخت از داخل خاک ایران وجود ندارد حتما میبایسیتی یک ریموت سرور اروپا داشته باشید. برای مثال میتوانید در صفحهی اول گوگل یا وبسایت یوتیوب، فیلم تبلیغات خود را قرار دهید و همینطور در گوگلپلی تبلیغ نرمافزار و اپلیکیشن خود را بکنید. این نوع تبلیغ امکان نمایش در سایت یوتیوب، سایتهای ویدیویی همکار گوگل و اپلیکیشنهای موبایل نمایش داده شود. سپس آن­ها این کلمات کلیدی را پیشنهاد می­دهند و بر اساس هر پیشنهاد، مبلغی را که می­خواهند برای یک کاربر گوگل پرداخت کنند تا بر روی تبلیغات وی کلیک کند قرار می­دهند.

در حالیکه برای سئو باید روی تک تک کلمات کار کنید و هر کدام از کلمات، زمان زیادی را برای کسب رتبه بهتر، از شما میگیرند. بابک هم به او می گوید که هیچ رمز و رازی در کار نیست و کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کند تا او هم نتیجه خوبی بگیرد و در پایان تاکید می کند که بدون رنج، گنج میسر نمی شود! هنگامی که مشتریان در سراسر دنیا اقدام به جستجوی عبارات کلیدی شما میکنند، موتور جستوجوگر گوگل تبلیغات فروشگاه و تجارت شما را برای آنها نمایان میکند.

سایت گوگل ادز

هر چه نمره کیفیت کلمه کلیدی بالاتر باشد، گوگل هزینه ی کمتری برای نمایش آن کلمه کلیدی کسر خواهد کرد. بخش ردیابی نرخ تبدیل یا Conversion Tracking به شما اعلام می کند که کمپین تبلیغاتی یا ad campaign چه تعداد مشتری یا لید (lead) جذب کرده است. برای مثال در صورتی که برای یک کلمه کلیدی خاص چندین سایت تبلیغات گوگل را فعال کرده باشند، بین آنها برای نمایش تبلیغات سایتشان در google ads رقابت صورت میگیرد. مثلا اگر در فصل خاصی از سوال فروش شما بیشتر میشود ، بهتر است فقط در همان بازه زمانی از تبیلغات کلیکی گوگل استفاده کنید.

برخی از روش ها مانند انجام بهینه سازی سایت یا همان سئو، به زمان بیشتری نیاز دارد تا رتبه شما را در سرچ گوگل ارتقاء دهد. در این قسمت برخی از این امکانات که در آخرین آپدیت گوگل ادز به اپ موبایل اضافه شده است، را بیان می کنیم. یکی از امکانات جدید گوگل ادز دریافت گزارش از وضعیت تبلیغات انجام شده در است که به تازگی در اپلیکیشن این برنامه اضافه شده است. نحوۀ محاسبه هزینه تبلیغات با کمپین سراسری گوگل (نام قدیمی کمپین نصب اپلیکیشن) بستگی به این دارد که تمرکز شما روی دریافت نصب اپلیکیشن (Install Valume) باشد یا روی یک عمل خاص داخل برنامه (In-App Action). شما با هر تعداد کلمه ای که بخواهید می توانید در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید.

با چه وسیله ای جست و جو می کنند؟

این که بدانیم که رابطه بین بخشهای مختلف گوگل ادز چگونه است، استفاده از آن را برای ما سادهتر خواهد کرد. تحقیق کلمات کلیدی از مهمترین مراحل کار سئو به شمار میآید اما لازم است بدانید این مرحله در تبلیغات گوگل ادوردز هم از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی بهینهسازی وب سایت و یا سئو کردن وبسایت یک معیار مهم به شمار میرود. اما می خواهیم به بررسی دقیق تر و بهتر این موضوع بپردازیم و یک مقایسه کلی بین سئو و گوگل ادز، انجام دهیم؛ پس تا پایان این مقاله با سه سوت وب همراه باشید. به طور کلی می توان گفت گوگل دو شبکۀ تبلیغاتی دارد که شما میتوانید بسته به نوع نیاز خود، در یکی از این شبکهها یا هر دوی آن تبلیغ خود را نمایش دهید. این کمپین های جدید متناسب با فناوری نوآوری و تبلیغاتی است که گوگل به آن کمک می کند تا صاحبان مشاغل را بدون هیچ گونه فشار سنگینی به اهداف خود برساند.

کیفیت تبلیغات شما : گوگل ادز همچنین به میزان مرتبط و مفید بودن تبلیغ شما و وب سایتی که به آن پیوند می دهد، توجه می کند. توجه داشته باشید که علاوه بر سیستم مزایده موارد دیگری مانند نمره کیفیت، کلمه کلیدی و رقابت، در تعیین هزینه کلیک آن کلمه، حائز اهمیت می باشد. سیستم های مختلفی برای پرداخت در گوگل ادوردز وجود دارد، همچنین روش های قیمت گذاری بابت هر کلمه کلیدی متفاوت می باشد. از سویی هر زمان که نیاز به بررسی کمپینتان باشد، داشبورد گوگل Ads شما اطلاعات عملکرد آنها را در قالبی قابل فهم نمایش میدهد.

سایت اصلی گوگل ادز

هنگامی که شما برای گوگل بودجه روزانه تعریف می کنید، گوگل متعهد می شود تا مدت معلوم و مقرر شده این بودجه روزانه را مصرف نماید، همچنین این را بدانید که گوگل بودجه روزانه شما را به طور مساوی در طول روز و ساعات روز به طور مساوی تقسیم میکند. ممکن است 30 روز بعد از فعال شدن اکانت مبالغی که برای کمپین های خود خرج کرده اید به عنوان یک جایزه به حساب شما بازگردانده شوند. البته عنوان سوم و توضیحات دوم بصورت اختیاری است و میتوانید آنها را خالی بگذارید اما توصیه اکید ما این است که از تمام فضاهایی که گوگل در اختیار شما قرار میدهد به بهترین شکل استفاده کنید. گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز یا ادوردز همان سیستم تبلیغات گوگل می باشد که مدیران تبلیغات با پرداخت مبلغی به گوگل باعث می شوند تا در هنگام جستجو کلمات خاصی (کلید واژه ها) گوگل تبلیغ قابل کلیک آنها را در صفحه نتایج گوگل نمایش دهد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز اما شما میتوانید به راحتی با تبلیغ در یوتیوب مشتریان بالقوه کسبوکار خود را افزایش دهید. Surfside PPC یک دوره آموزشی ویژه تبلیغات PPC است و به بازاریابان و صاحبان مشاغل آموزش میدهد که کسب و کار خود را به روش آنلاین و با استفاده از گوگل ادز، تبلیغ کنند. آنها زمانی را صرف ساخت کمپینها نمی کنند تا به طور خاص افراد مناسب را هدف قرار داده و جذب کنند. 15. دسترسی به مخاطب مناسب بهتر از دسترسی به مخاطبان بیشتر است. اما این کار در سئو کمی مشکل است.

اصطلاحا به این جایزه پروموشن گوگل ادز گفته میشود. قطعا میدانید که گوگل ادز یک اپلیکیشن برای موبایل طراحی کرده است. به نظر می رسد بازدهی گوگل ادوردز نسبت به سئو بیشتر است و شما در مقایسه با رقیبانتان، یک قدم جلوتر هستید. علاوه بر آن، جزئیات بیشتری مانند ترافیک ورودی بر اساس هر یک از کلمات کلیدی را به همراه هزینه هر کلیک مشاهده خواهید کرد. بر روی آگهی تان را پرداخت خواهید کرد. اگر شما برای خرید محصولی جستجو کنید با این آگهی ها مواجه میشوید. اما برای نمایش وبسایت خود در نتایج طبیعی موتور های جستجو از طریق سئو، باید پارامترهای زیادی را رعایت کنید و تلاش بسیاری نمایید. پس از آن که به رتبه مطلوبی رسیدید، رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت، مرحله بعدیست.

یعنی از کلمات کلیدی با بالاترین قصد خرید بهره بگیرید. در روش اول باید هزینه و چندین ساعت وقت صرف شود، تا کلیه آموزش ها و پیچ و خم های در رابطه با گوگل ادوردز را فرا بگیرید. 7. موضوعی که اغلب در حوزه تبلیغات اینترنتی مطرح میشود، این است که چگونه بر اثربخشی تبلیغات گوگل نظارت کنیم؟ اولین چیزی هم که می خوانید، در مورد روش های مختلف تبلیغاتی توسط این سرویس است. تجزیه و تحلیل قدرتمند Google به شما کمک می کند تا از کمپین های تبلیغاتی خود بیشتر استفاده کنید، و به شما بینش روشنی در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست، می دهد. با چه وسیله ای جست و جو می کنند؟ احتمال این که این افراد از شما خرید کنند بسیار زیاد است.

اما قبل از هر چیز باید بدانیم گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟ بیشتر بخوانید : دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ با آگاهی کامل از مزایا و معایب گوگل ادز بسیار راحتتر میتوانید میان سئو یا گوگل ادز یک ابزار را برای تبلیغات و انجام فعالیتهای بازاریابی دیجیتال خود انتخاب کنید. همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید ، این “تبلیغات متنی” یک فرصت عالی برای جذب کاربرانی است که در مراحل تحقیق و خرید کانال فروش دیجیتال هستند. البته همانطور که گفتیم در این پروسه سئو نباید فراموش شود. 9. زمان نمایش تبلیغات را شما تنظیم می کنید و می توانید در هر ساعتی که مایل هستید، آن ها را فعال و یا غیرفعال کنید.

با انتشار این آپدیت، کاربران موبایل قادر خواهند بود که کمپین مورد نظر خود را راه اندازی کنند. این مورد از دیگر مزایای تبلیغات با Google Ads است. بنابراین تبلیغات تنها برای افرادی که این کلمات خاص را سرچ کنند نشان داده خواهد شد. چرا که نتایج اولیه در گوگل حجم عظیمی از کلیک ها را به خود اختصاص می دهند و ترافیک سرشاری را روانه سایت هدف می کنند. سیستم مزایده گوگل ادز چگونه کار می­کنند؟ در واقع این سیستم برای هر سه طرف ماجرا، یعنی کسب و کار، مخاطبان وب و گوگل پر از سود و فایده است. برای سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس است. Bumper ads: بامپرها محتواهای ویدیویی کوتاهی هستند که با استفاده از آنها میتوانید پیامی جذاب و به یادماندنی را در زمانی کوتاه به مخاطبان خود نمایش دهید. در صورتی که تبلیغات کلیکی گوگل تنها تا زمانی ادامه پیدا می کند که با پرداخت هزینه، تبلیغات خود را شارژ کنید.

بر روی آگهی تان را پرداخت خواهید کرد.

لذا گوگل بنا به امتیاز کیفیت کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی تصمیم میگیرد که کدام تبلیغ را در چه جایگاهی نمایش دهد. یعنی تعداد رقبا برای یک کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی آن ها و نیز چند مورد دیگر، تعیین کننده قیمت هر کلیک تبلیغات در صفحه اول گوگل است. بازاریابی مجدد، ریتارگتینگ یا هدفگذاری مجدد تبلیغ در گوگل ادز راهی برای تبلیغ به کاربرانی است که قبلا با شما تعامل داشتهاند، اما هنوز تبدیل به مشتری نشدهاند. البته، این حق مشتری است که نگران باشد و ما وظیفه خود می دانیم تا کامل و شفاف همه چیز را برایش توضیح دهیم. از آنجا که کاربران به دریافت سریع اطلاعات و شفاف بودن سایت واکنش مثبت نشان میدهند، نمایش قیمت در صفحه نتایج جستجو باعث ترغیب آنها به کلیک روی تبلیغ میشود. هدف ما در زمان تعریف یک کمپین گوگل ادز کاهش CPC است، ولی اگر کمپینها هدفمند انجام نشده باشند، هزینه زیادی صرف کلیک میشود که هرگز تبدیل به بید نمیشوند.

بیشتر مشاغل در این زمان دچار اشتباه می شوند. به راحتی در زمان کوتاهی در رتبه های بالایی گوگل باشند. ولی رسیدن به رتبه اول گوگل با سئو، ماندگارتر است. سئو، کاری زمان بر است و نیاز به صرف وقت و انرژی دارد اما تبلیغات کلیکی گوگل بسیار فوری و سایت اصلی گوگل ادز آسان است. برای رتبه گرفتن در گوگل توسط سئو، باید سایت و محتواهای شما بهینه باشند. 12. با اجرای کمپین در گوگل ادوردز میتوانید اطلاعات دقیقی از آن داشته باشید. به شرط آنکه بدانید کجا و کی از آن استفاده کنید.

ثبت نام در گوگل ادز