۲۰ مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ که باید بخوانید – راهنمای شروع

مزیت اصلی دیگر شرکت در آکادمیهای آموزش سئو این است که معمولا به صورت پروژه محور هستند. نکته: معمولا وزن کلماتی که در ابتدای صفحه قرار دارند، بیشتر از کلمات دیگر است. حال آنکه کمپین تبلیغاتی کمتر چنین هدفی را مد نظر قرار میدهد. در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، مدیران میتوانند از ابزارهایی نظیر داشبوردهای تحلیل برای نظارت بر موفقیت و نرخ بازگشت سرمایهی کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنند، این موضوع یکی از تفاوتهای عمدهای است که دیجیتال مارکتینگ با روشهای سنتی تبلیغات نظیر بیلبورد یا تبلیغات چاپی دارد. همانطور که در بخش قبلی مقاله مطالعه کردید، یکی از اصلیترین روشهای بهینهسازی وبسایت برای گوگل، لینکسازی و استفاده از رویکردهایی مانند نشر رپورتاژ آگهی است. ترسی از امتحان کردن ابزارهای جدید، مانند ابزارهایی که کلیدواژهها را برای شما جستجو میکند یا ابزار ردیابی و غیره، نداشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ

چیزی که در گذر زمان تغییر کرده این است که ما اکنون متوجه شدهایم بهینهسازی زیاد به اندازه بهینهسازی کم مخرب است. بنابراین سئو یعنی با انجام یکسری اقدامات اصولی و دقیق، رتبه سایت خودمان را در موتورهای جستجو (خصوصاً) گوگل بهبود دهیم تا سرانجام بازدیدکنندههایی طبیعی به دست آوریم. همچنین تصمیم گرفتیم تا اصول بنیادین این شیوه بازاریابی را به به کسانی که قصد رشد و ارتقا در کسب و کار خود دارند، نیز آموزش دهیم. اگر همیشه به این مسئله که ”حق با مشتری است“ باور داشته باشیم، میتوانیم نیازمندیهای آنها را فراهم کنیم و در اختیارشان قرار دهیم.

امروزه این عبارت معنی کامل سئو را نمیرساند و در واقع بهینهسازی تنها برای موتورهای جستجو انجام نمیشود. ما بیشتر از آنکه روی موتورهای جستجوگر تمرکز کنیم، تلاش میکنیم تا سایتها را کاربرپسند بسازیم. در سئو هدف این است که سایتی بسازیم تا کاربران حس خوبی از بازدید آن داشته باشند. کاری که ما به عنوان متخصصان سئو انجام میدهیم این است که سایت را طوری بسازیم که کاربران تجربه خوبی از بازدید آن داشته باشند. کاری کنیم که بازدیدکننده تجربه خوبی از بازدید سایت ما داشته باشد؛ مثلا با بالا بردن سرعت سایت.

بازاریابی محتوا

منظور از لینک های داخلی لینک صفحات دیگر سایت خودتان میباشد و منظور از لینک های خارجی، لینک صفحات منابع و سایت های دیگر است. همه میدانند که سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization (بهینهسازی موتور جستجو) میباشد. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و تولید محتوا دو مورد از مهمترین ابزارهای موجود در بازاریابی مدرن هستند که رابطه تنگاتنگی باهم دارند. برای مثال، سئوکاران عمدتا علاقه دارند که به طور مستقل فعالیت داشته باشند، و زیاد به فکر مسائلی که در حوزه توسعه (یا سایر مسائل) اتفاق میافتد، نیستند. در صورتی که رقبای شما استراتژی مناسبی برای سئو نداشته باشند، آن وقت است که شما میتوانید با صرف هزینه کمتر به جایگاه بالای آنها دست یابید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

باید فرض کنید که بازدید کننده شما تا به حال این محصول را ندیده و نمی شناسد لذا می بایست علاوه بر یک معرفی مختصر و کلی از آن محصول، در قسمت مشخصات فنی و ویژگی ها، با جزئیات کامل درباره آن توضیح و اطلاعات بدهید، همچنین با توجه به اهمیت ویدئو در این روزها که بسیار پر مخاطب و پر طرفدار شده است، می توانید یک ویدئوی معرفی محصول و نحوه عملکرد آن در صفحه مربوطه قرار دهید. سئو به شما کمک میکند تا با شناخت نیازهای مشتریان، خدمات و محصولاتی که آنها میخواهند را تهیه و در اختیارشان قرار دهید.

اما این سه مرحله در بازاریابی دیجیتال چه هستند؟

یعنی این که استفاده از سئوی اشتباه باعث می شود که کاربران به راحتی سایت را پیدا نکنند. سئو یعنی اینکه در زمان مناسب با اطلاعات مفید از بازدیدکنندگان سایت خود استقبال کنیم. بنابراین با وجود اینکه متا تگ ها غالبا به صورت غیر مستقیم در رتبه بندی موثرند، اما همچنان در سئو از اهمیت برخوردارند. دیگر تنها موتور جستجو حائز اهمیت نیست. دانش لازم برای طراحی ساختار سایت و محتوای آن داشته باشیم، تا سایت برای موتورهای جستجو و انسان کارآمد باشد. من فکر میکنم سئو باید سایتها را طوری طرحریزی کند که سازگاری بالایی با موتورهای جستجو داشته باشد. به خاطر تغییرات زیادی که در چند سال گذشته در مورد کدزنی سایت اتفاق افتاده است، رعایت مسائل تکنیکی در بهینهسازی اهمیت بالایی پیدا کرده است. سئو روشی تکنیکی است که محتوای سایت را با سلیقه مشتریان همسو میکند. گوگل به محتوای سایت ما دسترسی داشته باشد. این مهم نیاز به همکاری با متخصصین سئو دارد زیرا کارشناسان بهینه سازی سایت به خوبی میتوانند مشکلات سایت را تحلیل کرده و روند بهبود محتوا و کسب رتبه خوب را پیاده سازی کنند.

اگر یک لحظه از آن غافل شوید، از دور رقابت خارج خواهید شد. اگر میخواهید در کسب و کارتان پیشرفت داشته باشید باید از یک ابزار تحلیلی برای به دست آوردن اطلاعاتی که در رقابت تجاری شما مفید است، استفاده کنید. استفاده از شبکه توزیع محتوا: یکی دیگر از روشهای افزایش سرعت بارگذاری سایت استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا است. زمانی که شما ویدئوهای خود را در سایتهایی مانند YouTube و Vimeo بارگذاری میکنید باید اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما برای موبایل پاسخگو است. باید ببینید که آیا به نیازهای کنونی آنها رسیدگی میکنید یا خیر. احتمالا حتی خودتان هم برای خرید یک محصول آنلاین، ابتدا به نظرات توجه میکنید. هر چیزی را که میتوانید، اتوماتیکی کنید و خودتان به فکر کارهای جدید باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست

سئو نسبت به گذشته تغییری نکرده است. و این باعث شده که صنایع رو به ارتباط با یکدیگر بیاورند، تا به این طریق لینکهای مفیدی به خود جذب کنند. باید سایت خود را مرتبا بهبود بخشیم تا میزان ارجاعات و لینکهای ورودی به آن افزایش پیدا کند. بهینه سازی موتورهای جستجو که به درستی انجام شود، می تواند این پتانسیل را داشته باشد که میزان ترافیک دریافتی یک وب سایت را به طور چشمگیری افزایش دهد، اما تمام این ترافیک جستجو به رشد یک کسب و کار کمک نمی کند مگر اینکه به مشتریان پولی تبدیل شود. این بهینهسازی به طور مستقیم در معیارهای دیگر و میزان درآمد شما تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین رقابتپذیری بازار هدف شما نیز تأثیر زیادی بر رتبهبندی سایتتان دارد. این نوع از کانتکتها معمولا چیزی فراتر از یک تصویر معمولی هستند و موردتوجه افراد بیشتری نیز قرار میگیرند.

تولید محتوایی مناسب: پس از مشخص شدن اهداف و شناخت خواستهها و نیازهای مخاطبان، محتوایی باید تولید شود تا به سرعت، بیشترین اطلاعات را در مورد محصول یا خدمت مربوطه در اختیار افراد قرار دهد. سئو یعنی کمک به کسب و کارها تا کارهایی انجام دهند که از آن طریق به بیشترین سود از طرف بازدیدکنندگان خود دست پیدا کنند. یعنی تمام قوانین این موتورها بر اساس خواسته کاربران در هر بازه زمانی تعیین می شوند. در سئو همه چیز را بازخورد کاربران تعیین میکند. تعیین اینکه کدام یک از فعالیتها و تغییرات ما تاثیر مثبت در کسب و کارمان گذاشته است. در این صورت میتوان محتوایی تهیه کرد که هم بر کابر هم بر موتور جستجوگر تاثیر مثبت داشته باشد. سئو را، از بسیاری از جنبهها، میتوان زمینهای تشکیل شده از دانش و تجربه دانست. اگر محتوا قابل جستجو باشد میتوان بر روی کیفیت آن کار کرد و آن را به ”بهترین سایت ممکن“ تبدیل کرد.

هنوز هم مسئله بهبود رنکینگ سایت در موتورهای جستجو مطرح است، ولی تعداد این موتورهای جستجو زیاد است و روشهایی که آنها به کار میگیرند، متفاوت میباشد. اگر موراد بالا را با دقت مراعات کنیم، ترافیک سایت بالا میرود و وضعیت خوبی در موتورهای جستجو پیدا میکند. این کار تلفیقی از توسعه، تولید متحوا و استراتژیهای کارآمد بازاریابی است که اگر با ابتکار عمل همراه باشد موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان شما خواهد شد. این دو فعالیت در نهایت منجر به افزایش ترافیک سایت و خوانده شدن محتوا خواهد شد.

همه چیز در سایت، از محتوا گرفته تا لینکها، باید طوری ساخته شود که تاثیر خوبی بر مشتری داشته باشد. موتورهای جستجوگر عملکرد خوبی در مقابل لینکهای بیکیفیت و پولی داشتهاند. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده میکنند . بنابراین به دلیل استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی بخصوص بعضی از اونا مثل: شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام، لیندکین و پیام رسان تلگرام شما باید حتما کاربران مربوط به زمینه فعالیت خودتون رو از بین تمامی کاربران موجود در شبکه های اجتماعی پیدا کنید. برای مطالعه بیشتر در این زمینه مطلب داده های ساختار یافته را مطالعه کنید. ولی گوگل در حوزه ماشین لرنینگ پیشرفت چشمگیری داشته و انتظار میرود که در آینده نیز شاهد پیشرفت زیادی در این زمینه باشیم. اگر سایتهای معتبر به سایت شما لینک دهند، شما نیز اعتبار پیدا خواهید کرد.

از نظر من، سئو تلاش مداوم و امتحان کردن روشهای جدید برای بهتر شدن است. بهطور مثال وقتی یک برند برای تبلیغ در مسابقات Super Bowl میلیونها دلار پول پرداخت میکند، دارد فقط یکسری توجه و چشم را به دیدن خودش مجبور میکند. سئو به معنی کمک به سایت برای در دسترس بودن آن در تمام اینترنت است، و نه فقط بالا رفتن رنکینگ آن در موتورهای جستجو. در طول زمان، صنعت از عبارت “SEM” یا بازاریابی موتورهای جستجو تنها برای فعالیتهای پرداختی این حوزه استفاده کرد. با در دست داشتن اطلاعات رقابتی، گام بعدی استفاده از استراتژیهای شناخته شده سئو، مانند تولید محتوا و ساخت لینک، میباشد.

اگر آنها به شکل آنلاین به نیازهای خود برسند باز هم به شما مراجعت خواهند داشت. اگر گوگل وجود نداشت باز هم مشتریان میتوانستد این سایت را پیدا کنند؟ در مجموع، اگر به اندازه کافی در زمینه سئو تلاش نکنید، در دنیای رقابتی امروز جایگاه ویژهای پیدا نخواهید کرد. امروزه سئو، مخصوصا در آن بخشی که مربوط به ساخت لینک میشود، احتیاج زیادی به روابط عمومی در دنیای دیجیتال دارد. اما این سه مرحله در بازاریابی دیجیتال چه هستند؟ گوگل متوجه شود که سایت ما در چه زمینهای فعالیت میکند و چه مسائلی در آن گفته میشود. اکنون اینگونه لینکها بی ارزش محسوب میشود. بک لینکها یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل هستند بنابراین برای مبارزه با تکنیکهای کلاه سیاه بک لینکسازی؛ گوگل الگوریتم پنگوئن را راه اندازی کرده است.

سئو همان تعریفی را دارد که در گذشته داشت: تلاش برای بالا بردن رنکینگ و افزایش ترافیک. در نتیجه شما بهتر از تنها در رابطه با همان موضوع برای او ایمیل بفرستید. همان طور که در تصویر آمدهاست، در موتور جستجوی گوگل، نرخ کلیک رتبه های اول تا سوم نتایج جستجو، به ترتیب ۳۱.۷۳٪، ۲۴.۷۱٪ و ۱۸.۶۶٪ که حدود ۷۵ درصد کل نرخ کلیک صفحه اول است. قبل تر در این مقاله به ترتیب عملیات های لازم برای بهینه سازی سایت اشاره کردم، همانطور که گفتم بهینه سازی سایت متشکل از سه بخش تکنیکال، داخلی و خارجی می باشد. یکی از اصول مهم در دیجیتال مارکتینگ آریا تهران بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد که در این حوزه باید کارشناسان متعددی گرد هم آیند تا بهترین راهکار را برای پیشرفت در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام ارائه دهند.لازم به ذکر است که پیشرفت در شبکههای اجتماعی در همه امور و کسب و کارهای یکسان نیست و متخصصین بازاریابی شبکه های اجتماعی برای پیشرفت و جلب کاربران باید از راهکارهای مختلف استفاده کنند و بهترین استراتژی را برای پیشبرد اهداف خود به کار گیرند.

این ابزار به شما این امکان را می دهد که محصولات رقبا و استراتژی های بازاریابی خود را ردیابی کنید تا بتوانید از آنها چیزی یاد بگیرید و استراتژی کسب و کار خود را بهبود مشاهده سایت بخشد. دیجیتال مارکتینگ امروزه برای بسیاری از نقش های بازاریابی انجام می شود پس باید ببینیم که نقش بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ چیست . هر چند پلتفرمها و انواع جدید دادهها، به طور مستمر، در حال ورود به دنیای دیجیتال هستند و این باعث میشود که نیاز به آپدیت بودن و تمرین، بیشتر از گذشته حس شود. سازگاری روش جستجوی گوگل با دنیای واقعی، اتفاق جالبی است که در سالهای گذشته افتاده است.