کاشت گل و گیاهان زینتی در مناطق سردسیر

چون که انرژی مثبت لازم رو در اختیار فرد قرار میدن. یکی از مهم ترین عوامل در تولید انرژی مثبت در گیاهان، سلامتشونه. گل رز یکی از محبوب ترین گلهای خوشبو آپارتمانی محسوب می شود . با دوام ترین گیاهان آپارتمانی کدام هستند؟ مناسب­ترین بستر برای رشد نخل زینتی یا نخل فونیکس، خاک کمی اسیدی و با زهکشی مناسب است. مثلاً گیاه گلخانهای را در نظر بگیرید كه چند سالی رشد رویشی داشته ولی تا زمانی كه وارد فاز گلدهی نشده باشد نمو نداشته است. «نگه داری گیاهان فوایدی دارد ولی حالا بحث اینجاست کـه این تأثیرات چقدر هستند و این کـه آیا گیاهان تأثیر چشمگیری روی سلامت و کیفیت محیط زندگی شـما دارند یا نه.

شفلرا یکی از گیاهان آپارتمانی زینتی و محبوب است که با وجود نگهداری آسان، به توجه ویژه ای نیاز دارد. ساقه های کوتاه و برگ های بیرون آمده از غلاف، نیزه ای شکل و خم شده به طرف پائین با طول 12 تا 15 سانتیمتر مقاومت خوبی در برابر سایه و خشکی دارن. این گیاهان در داخل به خوبی عمل میکنن، و تماشای رشدشون در طول زمان خیلی رضایت بخشه. مثلاً اگر گیاه تان خیلی زرد شود، یعنی نور خورشید زیادی بـه آن تابیده اسـت. بنجامین یا انجیر برگریز، درختچه کوچکی اسـت کـه جای اندکی میگیرد و هر 4 تا 7 روز یک بار، باید بـه آن آب داد. برگقاشقی با نور کم هیچ مشکلی ندارد و جان میدهد برای خانههایي کـه رو بـه آسمان و نور پنجرهاي ندارند یا ساختمانهاي بدترکیب دیگر روبهرویشان قرار گرفته اسـت. این پژوهشگاه هر ساله هسته اولیه بذر ۱۷ رقم سیب زمینی را تولید و در اختیار ۲۰ شرکت بخش خصوصی قرار می دهد که علاوه بر اشتغالزایی برای ۲۱۰ نفر، تاکنون در مجموع ۴۵ میلیون دلار صرفهجویی ارزی به دنبال داشته است.

اگر عاشق آشپزی هستید یا دلتان برای عطرها و طعمهای جدید میرود، بازار ادویه، یکی از جذابترین جاهای دیدنی استانبول برای شما خواهد بود. اندازه دقیق گلدان به گونه لیسیانتوس بستگی خواهد داشت که شما در حال پرورش آن هستید. بونسای بـه نور احتیاج دارد، اما آبیاری آن قانون خاصی ندارد و اگر گاهی بـه آن زیاد یا کم آب داده شود، بازهم می تواند بـه زندگیاش ادامه بدهد. کاکتوسها برای رشد فقط بـه هفتهاي یک بار آبیاری نیاز دارند ودر فصول سردتر، مثل ماههاي زمستان باید فواصل آبیاری بیشتر شود. کالانکوآ در محیط آپارتمان خوب رشد می کند و حتی در ماههاي سرد سال کـه هوای داخل خانه ها گرمتر و خشک اسـت، مشکلی پیدا نمیکند. این درختان کوچک مینیاتوری بـهخاطر اندازه کوچکی کـه دارند، انتخابهاي بسیار مناسبی برای نگهداری در آپارتمان هستند.

گیاهان زینتی یعنی چی

سنگین بودن خاک حتی از رشد آسان ریشه گیاه و به طبع خود گیاه نیز جلوگیری میکند. این گیاه به این دلیل که نگهداری ازشون کمی دشواره، شهرت دارن، بنابراین تحقیق کنید و زمان بذارید تا مطمئن بشید بنفشه آفریقایی شما شرایط مناسبی برای رشد داره. نگهداری از آلوئهورا در آشپزخانه یا اتاق نشیمن بـهمعنای داشتن گیاهی جذاب و شیک اسـت کـه برای درمان زخم و سوختگی هم بـهاسانی بـه کمکتان می آید. اگر آپارتمانتان کمنور اسـت، آگولنما یکی از بهترین گزینههایي اسـت کـه میتوانید انتخاب کنید.

برخی از پروش دهندگان آنها را به منظور راه اندازی شکارگاه ها پرورش می دهند که فواید زیادی برای جذب توریست از کشورهای متفاوت دارد. البته این گیاه را می توان در زمره گیاهان تزئینی نیز دسته بندی کرد، چرا که نحوه رشد برگ های آن با دیگر کاکتوس ها متفاوت است. اکنون وقت آن رسیده است تا جزئیات بیشتری در مورد انواع مختلف گیاهان کراسولا بدانید. این گیاه را درکنار پنجره و درمعرض نور غیرمستقیم خورشید قرار بدهید و هر چند وقت یک بار جهتش را عوض کنید تا فقط شاهد رشد یک سمت آن نباشید. اگر میخواهید آنرا در ظرفی شیشهاي قرار بدهید، باید سر ظرف یا گلدان باز باشد تا جریان هوا در آن بـه گردش درآید.

ضمن این کـه در ذِن و فنگشویی هم بـه آن اهمیت زیادی داده می شود. در فواصل آبیاری هم باید 3-2 سانتی متر اول از سطح خاک آن خشک بماند. انواع روشهای آبیاری بهطور خلاصه به شرح زیر است. خاکی که برای گلدانهای گلهای آپارتمانی درنظرگرفتهایم، متناسب با هر گیاه بوده و از بهترین کیفیت برخوردار است و مواد مغذی لازم برای رشد گیاه را تا چندماه اول پس از خرید را دارد. مجلهي زندگی طبیعی میگوید این گیاه، بنزن و فرمالدهاید و مواد شیمیایی اي راکه از مواد شوینده متصاعد میشوند، پاک سازی می کند. هاچادوریان بـه این نکته اشاره میکند و میگوید شواهدی وجود دارند ولی این کـه آیا این گیاهان میتوانند این سموم را کاملا از هوا بزدایند، هنوز مشخص نیست. این گیاه از معدود گل هایي اسـت کـه نیاز بـه مراقبت زیادی ندارد. اگر به دنبال یکی از بهترین انواع گیاهان پوششی جایگزین چمن هستید که بعد از کاشت به کار یا تلاش زیادی نیاز نداشته باشد، خزه ها بهترین گزینه هستند.

طرح توجیهی پرورش گل و گیاهان زینتی

یکی دیگه از بهترین گیاهان برای فنگ شویی همین گیاه سرخسه.این گیاه به مراقبت کمی احتیاج داره، سمی، به نظر میرسه، معمولا کنج خونه و قسمت های زاویه دار حس منفی منتقل میکنن، از این گیاه برای پنهان کردن گوشه ها و کنج های خونه استفاده کنید. گیاهان همیشه یکی از بهترین ابزار فنگ شویی در محل کار یا خونه هستن. هاچادوریان اضافه میکند: «شواهد علمی زیادی حاکی از این هستند کـه قراردادن گیاهان آپارتمانی در محل کار و خانه میتواند از میزان اضطراب افراد بکاهد. آن وقت در عرض چند ماه داخل گلدانها و باغچههای کل فامیل و اهالی محل بدون کمترین هزینهای پر میشد از پیچک ناز.

این گیاه نیازی بـه نور زیاد ندارد ودر محیط تاریک و با نور غیرمستقیم خورشید هم بـه رشدش ادامه میدهد. سنبل به آبیاری زیادی احتیاج ندارد هر وقت که سطح خاک خشک شد آبیاری کنید مواظب باشید آبیاری زیاد باعث پوسیده شدن پیاز میشود. 3-2 سانت از سطح خاکش هم در فواصل آبیاری باید خشک شود. آبیاری آن هم تنها زمانی انجام میشود کـه خاکش خشک بـهنظر برسد. گیاه کار تکثیر با بذر را به صورت طبیعی انجام میدهد، به طوری که پس از مدتی اطراف گیاه به تعداد زیادی گیاهچههای جدید میروید. پس لازم اسـت بـه آن کمی کود گیاهی بدهید. اگر برگ هایش هم کوچک مانده اسـت، یعنی کود بیشتری نیاز دارد. اسطوخدوسهاي کوچک برای کاشتن در گلدان مناسبتر هستند، زیرا در گلدان جلوه بهتری پیدا می کنند ودر صورتی کـه نور کافی خورشید بـه منزلتان نتابد، می توانید گلدان را زیر نور مصنوعی الکتریکی بگذارید. برای تزئین حمام یا دفتر کار و هر جای دیگری کـه نور کافی ندارد، حتماً بـه برگقاشقی فکر کنید.

گیاهان زینتی فضای سبز

ولی خانم ها می توانند هر دو بخش را به عنوان آدامس بجوند. البته در مناطق عاری از یخبندان این کار در اوایل بهار انجام می شود و در مناطق دارای یخبندان باید تا رفع خطر یخبندان این عمل را به تعویق انداخت. مقایسات میانگین­ تیمارها نیز با آزمون چند دامنـه­ای دانکـن در سطح 1درصد انجام شد. وی در گفتگواي کـه با مجلهي اینسایدر انجام داده اسـت، می گوید گیاهان بر سلامت جسم و روان شـما تاثیر میگذارند. آلوئهورا ازآن گیاهان آپارتمانی اسـت کـه میتوانید با خیال آسان بـه مسافرت بروید و درمنزل تنهایش بگذارید و وقت بازگشت هم با گلی پژمرده منظور از گیاهان زینتی چیست مواجهه نشوید. حتماً بـه یاد کاکتوس می افتید، اما بـه غیر از کاکتوس هم گیاهان فوق العاده زیبایی هم هستند کـه دوام بالایی دارند و نگه داری از انها آسان اسـت.

بگونیا توت فرنگی یا درست تر بگوییم گیاه ساکسی فراگا بعد از بزرگ شدن و بلوغ گیاه، شاخههای روندهای تولید میکند و میتواند به عنوان پوشاننده زمین استفاده شود. بگونیا مقاومت بالایی در برابر خشکی و حرارت دارد. رطوبت زیاد یا کم محیط هم اثری در رشد این گیاه ندارد. اگر در نگه داری از گلهاي زنبق عادی و لطیف، زیاد خوب عمل نمیکنید، احتمالا با گل برگ قاشقی رابطه خوبی خواهید داشت، زیرا این گل یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی اسـت و نگهداری اش اصلا کار سختی نیست. سرخس بوستون که بیشتر به نام سرخ برگ شمشیری معروف است به دلیل برگ های منحصر به فرد خود به یکی از گیاهان آپارتمانی پرطرفدار بدل شده، سرخس برگ شمشیری از گیاهان تصفیه کننده هوا میباشد، با نگهداری اصولی از این گیاه حداقل تا ۵ سال میتوانید از زیبایی آن بهرهمند شوید. زمینه و هدف: لگجی گیاهی است حاوی فیتواستروژن ها که تاثیر تعدیل کننده بر هورمون ها دارند و ممکن است؛ بر محور هیپوفیز گناد تاثیرگذار باشد.

گیاه زینتی خرفه

این درختچه ها تا حدود زیادی تولید کننده شاخ و برگ، گل و در برخی مواقع میوه بوده که هرس براحتی می تواند تراکم و فراوانی این خصوصیات را افزایش دهد. بنفش با فراوانی و سلطنت همراهه و رنگ ناحیه ثروت باگوآ هست. خوشبوترین گل از خانواده اولئاس ، با شاخه های بلند و برگ های سبز رنگ و گلهای سفید که دارای 5 گلبرگ هستند . رشد این گیاه بـهشکل عمودی اسـت و برگهایي بلند و براق دارد. برگ انجیری برای آپارتمانهایي مناسب اسـت کـه متراژ پایینی دارند اما سقفشان بلند اسـت. ضمن این کـه رنگ زیبای برگهایش میتوانند جلوهاي فوقالعاده بـه محیط منزلتان بدهند. گل هاي زیبای بنفشه آفریقایی، جذابیت منحصر بـه فردی بـه دکوراسیون منزلتان اضافه می کنند. پرلایتی كه مواد غذایی لازم به آن اضافه شده باشد بحث محیط كشت هیدروپونیک Hydroponic را به میان میآورد. شاید به همین دلیل است که آن را به اسم گل نوروز هم میشناسند.

نگهداری این گیاه در شمال رونق کاری به همراه داره و در جنوب شرقی افزایش پول و شانس در سرمایه گذاری رو اکتیو و فعال میکنه. از این گیاه میتوان در باغچه یا گلدان نگهداری کرد. اگر آپارتمانی زندگی می کنید حتماً بـه وجود گل و همچنین ماهی هاي زینتی احتیاج دارید زیرا کـه انها فضای خانه را عوض خواهند کرد و همچنین روحیه شـما را نیز بهتر می کنند، در ادامه با جان سخت هاي زیبا آشنا میشویم! به طور مثال در فضای گلخانه ای و در دمای پایین مثل 10 درجه یا پایین تر جوانه زنی اتفاق می افتد. کاکتوسها، گیاهان جالب و بامزهاي هستند کـه مثل دیگر گیاهان آپارتمانی خیلی برگ و بار ندارند، اما برای محیطهایي نظیر آپارتمان کـه از فضای گل و گیاه دور هستند، بسیار گزینههاي مناسبی شناخته میشوند.

انواع روشهای آبیاری بهطور خلاصه به شرح زیر است.

از این کاخ در سالهای اولیه بعد از انقلاب ایران به عنوان موزه تاریخ طبیعی استفاده شدهاست ولی در حال حاضر در اختیار نهاد ریاستجمهوری ایران و غیرقابل بازدید برای عموم است. این گیاه در پاک سازی فرمالدهاید خیلی تأثیری ندارد ولی گزارش ناسا می گوید پوتوس می تواند مواد شیمیایی مانند بنزن و تری کلرواتیلن را از هوا حذف کند. دیوار سبز به دیوارهایی گفته می شود که گیاهان خودرو و عمودی، بدون نیاز به تغذیه خارجی مانند آب یا کود روی آن رشد می کنند. مانند دیگر گیاهان خانوادهاش، کالانکوآی زیبا و منحصربهفرد بـه نور مستقیم خورشید نیاز دارد. مسجد آبی با قدمتی ۴۰۰ ساله، یکی دیگر از بناهای باشکوه استانبول است که نزدیک ایاصوفیا قرار دارد. تنها نکته در فنگ شویی مکان قرار دادن گیاهان در خونه یا محل کاره که میتونه در اثر گذاریشون هم تاثیر داشته باشه. تا زمانی که گیاهان در جای مناسب و در سلامت کامل باشن، میتونید مطمئن باشید که فنگ شویی به درستی در خونه یا محل کارتون اجرا میشه.

گیاهان زینتی گلدار

خاصیت تصفیهکردن هوا ازسوی گیاهان ممکن اسـت خیلی چشمگیر نباشد ولی هاچادوریان بـه این نتیجه رسیده اسـت کـه طبیعت فواید دیگری هم دارد. مثلاً می تواند با سمومی کـه از میان فرشها و قالیها ایجاد می شود و بیرون می آید، مقابله کند. معنی: نوعی پروانه بزرگ که معمولاً شب پرواز می کند. نوع رایج این گیاه اغلب با رنگ ارغوانی تیره و با برگهایی بزرگ تر و مربعی شکل از شبدر چهار برگه که به طور سنتی نماد شانس و ثروته.

گیاهان زینتی کوچک

با هرس کردن به موقع می توان سال های طولانی از ظاهر زیبای آن لذت برد. اگر میخواهید از زیبایی آن بیشتر لذت ببرید، آن را در گلدانهای سقف آویز یا پایهدار بگذارید. گیاه هوایی بـه نور مستقیم خورشید احتیاج دارد و دو تا سه بار در هفته باید بـه آن آب بدهید. کاکتوستان را در قسمت آفتابگیر آپارتمان بگذارید، اما حواستان باشد کـه درمعرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند. از لحاظ میزان تابش نور نیز، با نور زیاد، متوسط و غیر مستقیم کنار میآید.