چگونه بهترین زمان شارژ کارتریج را تشخیص دهیم؟ تعویض کارتریج

درضمن پرینترهای لیزری یا به صورت تک رنگ (مونوکروم) هستند یا به صورت رنگی. همونطور که میدونین، اساس کار پرینترها با کارتریج هست و اگه محتویات این بخش تموم بشه، عملا دستگاه نمیتونه کاری انجام بده. یه نکته ی دیگه ای که باید مورد توجه قرار بگیره اینه که اگه کارتریج به موقع شارژ نشه و مدت زیادی خالی بمونه، قطعات رو بخش های مختلف پرینتر تاثیر منفی میذاره و کیفیت چاپ رو به شدت مختل میکنه. به همین خاطر، شما باید همیشه حواستون به مقدار تونر یا جوهر موجود در کارتریج باشه و در زمان مناسب اونو شارژ کنین. شارژ کارتریج، مراحل و نکاتی داره که اگه باهاشون آشنا باشین میتونین به راحتی این فرایند رو انجام بدین و مجددا از دستگاه استفاده کنین. سپس به بررسی تفاوت بین کارتریج پرینتر جوهر افشان و پرینتر لیزری می پردازیم و کارتریج و تونر را معرفی می کنیم.

شاید در یک پرینتر خانگی تهیه جوهر یا پودر تونر چندان هزینهزیادی نداشته باشد ولی به طور قطع با افزایش تعداد دستگاه ها، هزینه های تامینقطعات نیز شارژ کارتریج پاناسونیک بیشتر خواهد شد. شارژ کارتریج رنگی لیزری بدون تردید بهترینگزینه برای صرفه جویی در سازمان های با ترافیک کاری بالاتر است. شارژ کارتریج لیزری رنگی با تونر اصلی و اورجینال چاپ را با کیفیت گرفته و نیز تعداد بالایی که بین اعداد ۱۰۰۰ الی ۱۶۰۰ برگ را با کیفیت مناسب پرینت می گیرند. دستگاه‌های چاپگر یا پرینترها در دو نوع جوهر افشان و لیزری در بازار موجود هستند. از این رو کارتریج‌ها نیز به دو دسته جوهری و لیزری تقسیم بندی می‌شوند.

در این مرحله، نوبت به قسمت اصلی کار، یعنی شارژکردن تونر کارتریج، می‌رسد. به سراغ قسمت دوم کارتریج بروید که قبلا آن را جدا کرده بودید. پیچ‌های کناری را مطابق تصویر زیر باز و روکش این قسمت را جدا کنید.

متاسفانه برخی از کاربران برای این که هزینه کمتری داشته باشند، اصرار بهشارژ تونردارند. اما بهتر است با تعویض کارتریج کپی کانن، از بروز مشکل در این دستگاه جلوگیری کنید. کارشناسان نمایندگی دستگاه کپی کانن پس از بررسی دستگاه و بسته به مدل فتوکپی، اقدام به تعویض یا شارژ کارتریج دستگاه کپی کانن می کنند. هزینه شارژ کارتریج پرینتر برای هرکدام از این انواع متفاوت است. برای مثال هزینه شارژ کارتریج جوهر افشان با لیزری متفاوت خواهد بود. چرا که در این میان قیمت پودر شارژ کارتریج و جوهر را هم باید از عوامل موثر بر هزینه شارژ کارتریج در نظر گرفت.

چگونه بهترین زمان شارژ کارتریج را تشخیص دهیم؟ تعویض کارتریج

همانطور که اشاره کردیم، جوهر یا تونر موجود در کارتریج پس از مدتی خشک شده و دیگر قابل استفاده نمی باشد. همچنین شارژ آن امکان پذیر نیست و تعویض آن نیز هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. اما پرینترهای رنگی شامل چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و مشکی هستند. در چاپگرهای قدیمی، رنگ های اصلی به یکدیگر متصل بودند و در صورت اتمام یک رنگ مجبور به تعویض هر سه رنگ موجود در کارتریج بودید. اما در پرینترهای جدید، محل قرارگیری هر یک از کارتریج ها به صورت جداگانه است.

شارژ کارتریج اچ پی مانند سایر پرینترها یک امر تخصصی است و برای انجام آن باید به یک متخصص کاربلد مراجعه کرد. قیمت شارژکارتریج پرینترهای اچ پی با توجه به نوع پرینتر و میزان حجم مخزن ان ها متفاوت است. کلیپ آموزش شارژ کارتریج پرینتر اچ پی بهتون کمک میکنه که ضمن آشنایی با مراحل این فرایند، کارتریج رو به درستی شارژ کنین و کیفیت چاپ دستگاه رو به حالت اولیه برگردونین.

درام پرینتر های لیزری، در دو نوع جدا و متصل تولید می شوند و در اختیار مشتری قرار می گیرند. کارتریج های دارای درام جدا دارای ماندگاری بیشتری هستند و و پس از سه الی چهار بار شارژ کاتریج بایستی تعویض شوند. در کارتریج های دارای درام متصل، پس از دو بار شارژ‌کارتریج درام عوض می شود.

  • در بهترین حالت، تخلیه پودر تونر باقی مانده بصورت کامل و شارژ دوباره آن با تونر با کیفیت و در صورت نیاز تعویض قطعاتی همچون درام، می تواند تاثیر بسیار زیادی روی چاپ نهایی داشته باشد.
  • حال به کمک پیچ گوشتی دو سوی کوچک می‌توانید درب مخزن ذخیره‌ی تونر را باز کنید.
  • در مرحله‌ی آخر، کارتریج را تمیز کنید و پس از چسباندن لیبل، آن را داخل دستگاه پرینتر خود قرار دهید.

پس هنگام شارژ یا تعویض کارتریج پرینتر خود به مدل پرینتر توجه کنید. اگر خود اقدام به این کار کرده و یا از افراد ناشی کمک بگیرید، ممکن است به دستگاه آسییب جدی وارد شود. در این صورت هزینه تعمیر یا تعویض آن چندین برابر هزینه شارژ کارتریج خواهد بود. متخصصان ما در شرکت ایران کالا پرینتر، کارتریج انواع پرینترهای اچ پی و سایر پرینترهای قدیمی و جدید را با مناسب‌ترین قیمت برای شما شارژ می‌کنند. یکی دیگر از مواردی که لازم است با آن آشنا شوید، چیپست کارتریج است.