قواعد طراحی رستوران خوب + معرفی یک شرکت طراحی داخلی رستوران

تابلوی رستوران یکی از اجزای بسیار پراهمیت در طراحی خارجی رستوران است و عامل مشخصکنندهای در نمای خارجی آن به شمار میرود، زیرا باعث جلبتوجه مشتری شده و در ذهن آنها به عنوان نشانه باقی میماند. داشتن یک تابلوی مناسب و جانمایی اصولی آن روی نمای ساختمان بیش از هر چیزی حائز اهمیت است. نورپردازی بینظیر و رمانتیک کاوالی آن را به مکانی ویژه تبدیل کرده است. هر چقدر که نورپردازی عالی و جذاب باشد به همان اندازه می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. رستوران مستوران، جزو هلدینگ توران است که حس توران و حس کافه را نیز در بر میگیرد و همان طور که از نامش پیدا است، تمامی ظروف پذیرایی آن از مس هستند.

دکوراسیون داخلی رستوران مدرن

اما این تعریف فقط معطوف به اجرای موسیقی نیست، بلکه حتی به هر حرکت دونفرهای هم دوئت گفته میشود و این دقیقا همان چیزی است که رستوران دوئت در نظر دارد. در این رستوران نگران جای پارک نباشید. رستوران تراس یکی از رستورانهای مجموعهی مانسون است و مثل سایر رستورانهای این مجموعه غذاهای خوشمزه و وسوسهانگیز کالیفرنیایی سرو میکند. دکوراسیون مدیترانهای در کنار پخت و چیدمان ماهرانهی غذا که توسط سرآشپز خارجی آن طراحی شده، شکل و سبک جدیدی در سرو غذا به وجود آورده است. این عاشقانه و دونفره بودن غیر از محیط و چیدمان، در منو و سرو غذا تأثیر بسزایی دارد؛ تأثیری که شاید کمتر کسی به مفهوم واقعی آن دقت کرده باشد. فرم چیدمان صندلیها در کافیشاپ، نورپردازی کافی شاپ و انتخاب رنگها تاثیر غیر مستقیم بر ایجاد احساس احساس مثبت در مشتری ها دارد. شما همیشه می توانید اشتهای مشتریان خود را از طریق تاثیر موسیقی نیز افزایش دهید.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

نورهای نارنجی و قرمز در ایجاد اشتهار تاثیر به سزایی دارد. همچنین استفاده از کفپوش و دیوارپوش های چوبی در ایجاد حس صمیمیت و گرمی فضا ثمر بخش بوده است. بخش عمومی رستوران با مبلمانی با تم آبی رنگ، اتاق VIP مخصوص پذیرایی از مهمانان با تعداد حداکثر ۱۰ نفر با تم قرمز و تالار آینه با ظرفیت ۲۲ نفر و مبلمانی با تم کِرم تشکیل شده است و در نهایت نیز بخش بالکن این رستوران قرار دارد که برای صرف نوشیدنی یا انتظار برای خالیشدن میز در اختیار مهمانان است و آنها میتوانند از چشمانداز کوههای شمال تهران لذت ببرند. با انتخاب درست میز و صندلی رستورانی مناسب ، استفاده کامل و بهینه ای از فضا در رستوران ایتالیایی مدیچی شده است. رترو به دو فضای سالن و پیادهروی اختصاصی جلوی رستوران تقسیم شده است و همانند کافه رستورانهای فرانسوی میز و صندلی خود را برای ایجاد فضایی بهتر در پیادهرو قرار داده است.

فضایی که به این قسمت اختصاص داده می شود به وسعت کل رستوران بستگی دارد و طراحی آن نیز باید مطابق با محیط رستوران باشد. رستوران های سنتی از قدیم الایام طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. همچنین به یاد داشته باشید که همه شب از ساعت ۸ تا ۱۱ شب این رستوران میزبان گروه موسیقی سنتی و نوازندگان معروف است و میتوانید از شنیدن موسیقی زیبای ایرانی لذت ببرید. با این کار قشر هنرمند جامعه هم به سمت کافی شاپ شما کشیده شده و اوقات خود را در آن می گذارنند. البته با بازار داغ کسب و کار امروزه که رقابت بسیار زیادی هم دارد، صاحبان رستورانها باید سراغ دکوراسیونهای متنوع و خاص رفته تا در کنار غذای با کیفیتی که ارائه میکنند، مشتریان بیشتری را به سمت رستوران زیبای خود جذب کنند.

همانطور که میدانید رستورانهای درست و حسابی، مشتریهایشان را به خوبی میشناسند و سعی ندارند هر کسی را جذب کنند. فضای وسیع کافه باعث شده است که در طول سال، نمایشگاههای زیادی در آن برگزار میشود.کافه رومنس، کارکنان فوقالعادهای دارد که خود دلیلی برای جذب مشتری شده هستند. رستوران خاقان، کافه باغی به دور از هیاهوی شهر تهران است که در حوالی خیابان نلسون ماندلا (جردن) قرار داشته و هشت سال قدمت دارد. قدمت این ساختمان به 100 سال پیش برمی گردد و طراحی آن بسیار دلفریب است. در ادامه لیستی از این ریزفضاها ارائه میشود. فضاهای ارائه شده در این قسمت، توسط معماران ایران و خارجی طراحی شده اند. معمولاً دکوراتورهای حرفهای برای برطرف کردن این مشکل در کابینتهای روکش چوب، نقشهای چوب یا اصطلاحاً شالهای چوب رو در قسمتهایی که مغزی ورق ام دی اف نمایان شده، بصورت دستی نقاشی میکنن. میز و صندلی با متریال چوب با هارمونی روشن انخاب شده و در کف سازی ، سرامیک ۶۰ در ۶۰ سانتی متر با رنگ کرم روشن مورد استفاده قرار گرفته است.

طراحی داخلی رستوران فست فود

پنجره، میز و صندلی و تابلوهای فلزی کهنه شده، لامپهای ادیسونی، لولههای تزئینی و… در کل حیاط رستوران خاقان یک پیشنهاد خاص و متفاوت است با میز و صندلیهایی که روی حوض آن قرار دارد و با تلویزیون بزرگی که شرایط سرگرمی گروهی همچون تماشای مسابقات فوتبال و والیبال را برای شما فراهم میکند.خاقان یک کافه رستوران است و منوی آن به دو بخش نوشیدنیها برای کافه و خوراکها و غذاها برای رستوران تقسیم میشود. سالادهای مخصوص آناندا بههمراه نوشیدنیهای ارگانیک و دسرهای خوش طعم بخش قابل توجهی از منوی این رستوران را تشکیل میدهند. اگر این فضا خیلی باریک و یا خیلی پهن باشد، هم کارکرد و هم زیبایی به خطر میافتد. طراحان این فضا از فضاهای مدرنیستی دهه 1960 الهام گرفتهاند و محیطی نوستالژیک و جذاب به وجود دکوراسیون داخلی رستوران و فست فود آوردهاند. اما اگر چنین امکانی وجود نداشت با استفاده از متریال خاص و عناصر مطابق با دکوراسیون سنتی ایرانی فضایی نوستالژیک و ایرانی سنتی ایجاد می شود.

طراحی داخلی رستوران با آجر

منوی رستوران آسیایی ناکایا توسط سرآشپز حرفهای «اندی چانگ» انتخاب شده و با ترکیب تکنیکهای مختلف آشپزی در آسیا و نوآوری در استفاده از روشهای سنتی و ترکیب آنها با طعمهای تازه، پذیرای مهمانان است.اینجا محلی ایدئال برای قرارهای دوستانه و خانوادگی و برگزاری مراسمها به شمار میرود؛ بهخصوص که از نظر سرویسدهی و خدمات، عالی هستند. در بخشهای مختلف میتوان شاهد انواع ظروف تزیینی، طرحهای هندی و تابلوهایی زیبا از نقاشهای هندی بود. با ورود به رستوران مستوران، شاهد دکوراسیون بسیار زیبایی خواهید بود؛ بهطوری که در تزیین فرورفتگی و طاقچهها از وسایل قدیمی استفاده شده است و حتی دیوارهای سرویس بهداشتی را نیز با شیشههای رنگی تزیین شدهاند.

آشپزخانه باز رترو حاکی از آن است که در این رستوران چیزی برای پنهان کردن از مشتری وجود ندارد. قیمت غذاهای این رستوران کمی بالا است؛ اما با توجه به کیفیت خوب سوشی و دیگر غذاها ارزش امتحان کردن را دارد. هنگام ورود به رستوران، نشانههایی از فرهنگ هندی را مشاهده خواهید کرد؛ از جمله دو مجسمه فلزی فیل در دو سمت ورودی و مجسمه خیرهکنندهای از بودا که در میان گل نیلوفر ایستاده است.پس از ورود به رستوران، نخستین موردی که توجه شما را به خود جلب میکند، رنگ قرمز تند فضای داخلی آن است؛ بهطوری که حتی میز و صندلیهای چوبی نیز روکش قرمزرنگ دارند؛ با این حال، مکانی بسیار آرام با نورپردازی ملایم دارد و عطر شرقی فضای رستوران را پر کرده است. عکس از سایت mag.fidilioکافه تهرون که از بهترین کافه های تهران است، از اواخر سال ۱۳۹۱ در باغ نگارستان فعالیت خود را آغاز کرد و بهدلیل حالوهوا، فضا و منوی خاصی که به مهمانان خود ارائه میداد، بهتدریج مورد توجه قرار گرفت؛ هرچند در پایان تابستان سال ۱۳۹۵ قرارداد کافه به اتمام رسید و از ابتدای سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در خانهای قدیمی در خیابان ویلا ادامه داد.مدیران کافه تهرون، ارادت خاصی به تهران قدیم داشته و دارند؛ در واقع یکی از اهداف آنها خاطرهبازی با گذشته و خاطرهسازی در فضای کنونی تهران است.

دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ

بعضی از رستورانها با توجه به خدماتی که ارائه میدهند، یک بار نوشیدنی نیز برای مشتریان در حال انتظار خود در نظر میگیرند تا مدت زمان انتظار برای مشتری سخت نباشد. حال برای ایجاد فضا و دکوراسیون مناسب رستوران باید چه کارهایی انجام دهید؟ چه در نظر دشته باشید که یک آشپزخانه صنعتی از صفر طرح ریزی کنید، و یا مدتی است در این کسب و کار فعال بوده اید و در نظر دارید تا همه چیز را بازسازی کنید بعد از خواندن این مقاله جامعه در مورد انواع مدل های چیدمان آشپزخانه صنعتی خودتان به سکان انتخاب را آگاهانه به دست خواهید گرفت. از آنجاییکه کافه ها نیاز دارند که برای جذب مشتری از لحاظ بصری زیبا باشند، به شدت مهم است که شما رنگهای درست را انتخاب کنید که بعدا با اجناس متناسب کامل میشوند.

اگر کافه ی شما ترآس داشته باشد چگونه آن را رویایی کنید ؟ این موضوع در مورد کافه ها نیز صدق میکند. این بخش نیاز به یک فضای انتظار و سفارش غذا دارد که باید از بخش اصلی رستوران که مشتری ها در آن نشسته اند جدا باشد. اینجا محیطی عالی برای دورهمیهای خانوادگی، ملاقاتهای مهم کاری و قرارهای عاشقانه به حساب میآید و به همین دلیل در روزهای مناسبت، بسیار شلوغ میشود و باید از قبل جا رزرو کنید.منوی رستوران از نظر تنوع سرفصلها، منوی کاملی محسوب میشود؛ چراکه علاوه بر پیشغذاها و سالادها، در بخش غذاهای اصلی سبزیجات، پاستا، بیفها و استیکها، غذاهای دریایی و مرغ نیز وجود دارد. ایجاد بافتهای ساده در سطح دیوار و کفپوشها و به کار بردن لوسترهای ساده و تک لامپ میتواند کاری کند که مشتریها احساس حضور در قلب اروپا را پیدا کنند.

سالن خاقان با فضایی کلاسیک محیطی مناسب برای وعدههای غذایی رسمی، ناهارهای کاری و دورهمیهای خانوادگی است. در مورد ایدههای مفهومی، گزینههای متنوعی برای فست فودها وجود دارد. اختلاف نظرهایی مبنی بر اینکه این بنا به نام پیامبر ساخته شد یا برای زنده نگه داشتن نام پادشاه وقت بود، وجود دارد. یکی از این فست فودهای معتبر و به نام بین المللی مک دونالد می باشد که با نصب پوسترهای تبلیغاتی اشتها برانگیز ساندویچ های خود توانسته اشتیاق مشتریان خود را به ساندویچ های بزرگتر ترغیب کند.

امروزه یکی از با اهمیت ترین موارد در سرو غذا طراحی و دیزاین بشقاب های غذا برای جلب توجه و رضایت خاطر مشتریان می باشد و سر آشپزها برای این کار زمان بخصوصی را اختصاص می دهند، یکی دیگر از موارد، اهمیت طراحی داخلی رستوران ها است که یکی از عنصر های متمایز کننده می باشد و باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود و صاحبان رستوران ها باید طراحان حرفه ای را به کار بگیرند و برای این کار زمان بسیاری را اختصاص دهند. کمتر از دو سال است که مدائن فعالیت خود را آغاز کرده، اما سطح بالای کیفیت، محیط جذاب، برخورد مناسب پرسنل و از همه مهمتر قلیانهای خوب و حرفهای در کنار غذا و نوشیدنیهای خوشمزه باعث شده است به یکی از بهترین قلیانسراها یا هوکالانژ تهران تبدیل شود.مدائن در ابتدا هوکا لانژ یا قلیان سرا بود و در واقع بهعنوان مکانی دنج و آرامشبخش محسوب میشد که در کنار قلیانهایش، میان وعده، اسنک و دسرهای جذاب و البته عربی هم سرو میکرد؛ اما حالا تبدیل به یک کافه رستوران عربی شده است.مدائن سه قسمت مختلف برای پذیرایی از مهمانان دارد، بالانشین، سالن اصلی و فضای باز با محیطی زیبا و دلنشین که برای جلسههای کاری، جشن تولد و مراسمها، جای شکیل و خوبی بهحساب میآید.

طراحی داخلی سالن رستوران

از پنلهای چوبی میتوان در بخشهای مختلف طراحی استفاده کرد. در رستوران بوراک میتوان غذاهای خاورمیانهای، مدیترانهای، ترکی، باربیکیو و کباب را امتحان کرد. رستوران تماشا نیز یکی دیگر از رستورانهای زیرمجموعهی گروه مانسون است و بهعنوان یک رستوران بینالمللی، منوی کاملی از غذاهای آسیایی، پیتزا و پاستا، غذاهای مکزیکی، کباب، ساندویچ و بشقابهای مخصوص دارد. ساختمان قدیمی کافه در اواخر دورهی قاجار بهعنوان سفارت آلمان، هندوستان و انگلیس استفاده میشد و همین فضای ساختمان باعث شده است، جوانان عاشق جاهای دنج و متفاوت و همین طور نسلهای قدیمیتری که بهدنبال نوستالژیهای دوران خود هستند، این کافه را انتخاب کنند.

در انتخاب نورپردازی رستوران هم سعی شده از لوسترها و چراغهایی با نور کم استفاده شود.رستوران دیوان برای برگزاری دورهمیها و مهمانیها نیز تمهیداتی اندیشیده است، بهعنوان مثال برای پذیرایی از مهمانان تا تعداد ۱۰ نفر میتوانید از اتاق VIP استفاده کنید. رستوران دوئت در تهران خود را بهعنوان لوکسترین رستوران شهر یا حتی کشور معرفی کرده است. نمایی بیرونی و سالن یادآور محیط قصر بوده و دکوراسیون داخلی این رستوران آنقدر جذاب و گیرا است که توجه هر کسی را به خود جلب میکند. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در این نوشتار اصول طراحی داخلی رستوران را به شما عزیزان ارائه میکند. شما میتوانید در پلتفرم مسابقات معماری طرح تو طرح، نیاهای طراحی خود را از جمله طراحی داخلی و دکوراسیون کافیشاپ به مسابقه بگذارید. در طرح هایی که برجستگی و فرو رفتگی زیادی دارن، ممکنه روکش کابینت مغزی به طور کامل پوشش نده و از همون قسمت کابینت آسیب ببینه.

معمولا منوی غذایی چنین رستوران هایی هم کمی عجیب و غربی هستند. بنابراین تن رنگ انتخابی برای کافه و اجناس رستوران باید بصورت تاریک، تن خاکی و کمی قرمز باشد. دکوراسیون داخلی و خارجی کافه ها از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به صورت حرفهای انجام شود. به همین دلیل است که اکثر رستورانها از تنهای قرمز، قهوه ی و طلایی استفاده میکنند. رعایت اصول طراحی دکوراسیون کافیشاپ، بسیار مهم است و معمولا مشتریهایی که یک کافیشاپ را به عنوان پاتوق انتخاب میکنند، به سبک دکوراسیون در کافیشاپ توجه میکنند. کف¬پوش رستوران را به نحوی انتخاب کنیم که بهراحتی بتوان آن را تمیز کرد. چیزی که بیشتر از از همه چیز نظر ما را در دیزاین داخلی رستوران به خود جلب کرد طراحی خلاقانه و رنگهای جذاب در کنار این سبک طراحی داخلی این رستوران می باشد.