سیر سیاه چیست؟ خواص شگفت انگیز سیر سیاه: واقعیت ها و شایعات بایادی

سیر سیاه خرد شده را می توانید به سالاد و یا مایه ماکارونی اضافه کنید. زیاده روی در مصرف هر ماده‌ای می‌تواند عوارضی را ایجاد کند و باعث مسمومیت شود پس بهتر است در روز بیشتر از یک حبه از آن را مصرف نکنید. برای اینکه بتوانید از خواص این سیر برای درمان بسیاری از ناراحتی‌های معده خود بهره ببرید توصیه می‌شود هنگام صبح زمانی که ناشتا هستید و هنوز معده شما خالی است این سیر را رنده کنید و یا در لیوان آبی حل کنید و آن را مصرف کنید. با سلام کسانی که داروهای ضد انعقاد خون استفاده میکنند و مادران باردار یا شیرده با نظر پزشک مصرف کنند.

مصرف سیر سیاه و سلامت مغز

جمع بندی تحقیقات نشان می دهد بهترین دما برای تخمیر سیر و تبدیل آن به سیرسیاه دمای ۷۰ درجه سانتی گراد است. باید توجه داشت که فقط دما موثر نیست و خواص سیرسیاه تحت تاثیر عواملی دیگری مثل رطوبت هم هست. هر چه دما بیشتر باشد فرآیند تخمیر سیر سیاه سریعتر اتفاق می افتد. در دمای ۷۰ درجه، سیر با سرعت دو برابر نسبت به دمای ۶۰ درجه تخمیر می شود. مطابق تحقیقات سیرسیاه در دمای بین ۷۰ تا ۸۰ درجه بهتر تخمیر شده و کیفیت، طعم و رنگ بهتری پیدا می کند. علاوه بر این، سیر سیاه می تواند باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

سیر سیاه محصول کدام کشور است؟

سایر مطالعات لوله آزمایش نشان داده اند که سیر سیاه باعث می شود سلول های سرطانی در سرطان روده بزرگ و معده انسان و همچنین سرطان خون شروع به از بین رفتن کنند. یک مطالعه متفاوت به 60 فرد مبتلا به کلسترول بالا به مدت 12 هفته روزانه 6 گرم عصاره سیر سیاه یا دارونما داد. سیر سیاه کلسترول HDL را افزایش و نشانگرهای بالقوه بیماری قلبی را کاهش داد. سیر سیاه همچنین دارای تعدادی از فواید سلامتی است که ممکن است بیشتر از سیر خام باشد. سیر سیاه آنتی اکسیدان و قدرت هضم بالایی دارد، سیر سیاه حاوی سولفور لینولئیک اسید پلی فنال است و ۱۸ از۲۰ امینو آسید موردنیاز بدن را تامین میکند.

‫‬تغییر سیر به سیر سیاه باعث تبدیل آلیسین به یک آنتی اکسیدان قوی تر و پایدارتر به نام اس آلیل سیستئین SAC میشود. اِس اَلیل سیستین قابلیت جذب بالاتری در دستگاه گوارش دارد و فواید آنتی اکسیدانی بیشتری نیز در مقایسه با آلیسین دارد. به راحتی میتوانید سیر سیاه را در طول روز مصرف کنید بدون اینکه مشکلات بد تنفسی را تجربه کنید. مطالعات حاکی از این است که مصرف سیر سیاه عوارض ناشی از بیماری دیابت را کاهش داده و مقوامت سطح انسولین در بدن را بالا می برد و حتی به جلوگیری از دیابت بارداری کمک می کند.

خواص قهوه اسپرسو چیست؟ فواید و مضرات اسپرسو برای زنان و مردان + بهترین زمان مصرف

سیر سیاه چیست؟ خواص شگفت انگیز سیر سیاه: واقعیت ها و شایعات بایادی

مطالعه حیوانی دیگری نشان داد که عصاره سیر سیاه به کاهش چربی خون، تری گلیسیرید و کلسترول کل در موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده بودند کمک کرد. سطوح بالای این موارد معمولا نشان دهنده افزایش خطر بیماری قلبی است. فرآیند تخمیر باعث می‌ شود سیر سیاه حاوی آنتی‌ اکسیدان های بیشتری نسبت به سیر خام باشد. سیر سیاه پلاک های چربی دورن خون را با رسوب در دیواره رگ ها باعث تنگ شدن رگ ها و عروق می شوند و جریان خون و در نتیجه سکته مغزی و قلبی شود. سیر سیاه به خاطر داشتن ماده هیدروکسی خواص ضد التهاب بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

تایید اینکه تاثیر سیر سیاه بر زودانزالی قابل توجه است یا نه، هنوز جای تحقیق و بررسی بیشتری دارد. با این وجود تجربه افراد مختلف مصرف کننده سیر سیاه نشان می دهد سیر سیاه در مواردی برای درمان زود انزالی موثر بوده است. به علاوه یک پژوهش روی سرطان معده نشان داده که سیر سیاه می تواند حجم و وزن تومورهای سرطانی را کاهش دهد و پژوهش دیگر ثابت کرده که سیر سیاه سرعت رشد سلول های سرطانی در سرطان روده را کاهش می دهد.

  • به علاوه سیر سیاه با از بین بردن چربی های رسوب کرده در رگ ها، فشار خون را کاهش می دهد و خطر سکته مغزی را کم می کند.
  • طبق این یافته ها خاصیت ضد سرطانی و از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن، در سیر سیاه ۴.۵ برابر بیشتر از سیر تازه است!
  • (منبع) یکی از علل خاصیت ضد اکسیدانی بیشتر در سیر سیاه، تولید مقداری زیادی ترکیبات آلی گوگرد یا ترکیبات اورگانوسولفور در فرآیند تبدیل سیر تازه به سیر سیاه است.
  • یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم و علت اصلی محبوبیت سیر سیاه، تاثیر این ماده خوراکی بر کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام فروشگاه اینترنتی آریو کالا است.
  • سیر سیاه به خاطر داشتن ماده هیدروکسی خواص ضد التهاب بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.