انواع پله برقی براساس کارکرد و نوع طراحی + موارد مهم در استاندارد

انواع پله برقی براساس کارکرد و نوع طراحی + موارد مهم در استاندارد

پلکان پله های برقی در سه سایز مختلف 60،80،100 سانتی متر طراحی و تولید می گردد. پله برقی که در فضاهای نیمه بسته اماکنی مانند پل های عابر پیاده نصب و راه اندازی می گردد که به آنها semi out door نیز گفته می شود. پله برقی که در محیط بیرون و در فضای باز نصب و راه اندازی می گردند که به آن out door نیز اطلاق می شود.

اگر پروژه ای بلند مرتبه یا دارای سرعت بالا دارید، بهترین انتخاب برای شما آسانسورهای کششی می‌باشد. شرکت آسانبرکاران عرشیان با توجه به تجربیات اجرایی خود به ویژه در متروهای اصفهان، شیراز و مشهد با استفاده از کادر مجرب و همچنین جذب پیمانکاران متخصص کلیه عملیات نصب و راه اندازی را انجام می دهد. بر اساس استانداردهای جهانی، زاویه پله های برقی که کمتر از شش متر ارتفاع دارند برابر با ۳۵ درجه است. واقعیت– پله برقی فقط زمانی می ایستد که فردی توقف اضطراری را فعال کند یا هنگامی که یک مانع بوجود بیاید و یا سرعت پله یا دستگیره ها بیش از حد معمول یا کمتر از حد معمول شود.

  • آسانسورهای کششی به دو دسته گیرلس و گیربکس تقسیم بندی می‌شوند که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
  • بعلاوه پلتفرمها مجهز به یک سینی یا صفحه ثابت و یک صفحه شانه ای می باشند.
  • به منظور محاسبه فضای مورد نیاز برای نصب پله برقی باید طول افقی آن اندازه گیری شود.
  • شرکت بهران آسانبر با استفاده از تکنولوژی های مدرن مانند ماشین های cnc برای ساخت موتور آسانسور بهره گرفته است و برای افزایش بهبود کیفیت محصولات روز به روز تلاشش را بیشتر کرده تا موتوری مانند موتور آسانسور بهران طوری طراحی کند که سازگار با آب و هوای مناطق مختلف کشور باشد.
  • این موتورها بوسیله دو سیم پیچی که داشتند قادر بودند با دو سرعت حرکت تند و کند کنند.

قیمت پله‌‌‌‌های برقی نسبت به ارتفاع کف تا کف جابجایی تعیین می‌گردد. شرکت صنایع مهندسی هیدروفرکو در سال های اخیر موفق به اخذ نمایندگی از معتبرترین برند های اروپایی شده و قطعات مهم و کاربردی در سیستم های آسانسور از قبیل پاوریونیت، شیر برقی، پمپ و… را به صورت مستقیم از اروپا تامین می نماید. شرکت صنایع مهندسی هیدروفرکو آماده همکاری با تمامی شرکت ها و متخصصان صنعت آسانسور در سراسر کشور بوده و در سال های اخیر نیز توفیق همکاری با بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی را داشته است. مهندس فرخی از مدیران ارشد شرکت صنایع مهندسی هیدروفرکو یکی از باتجربه ترین فعالان صنعت آسانسور بوده که به عنوان اولین تولید کننده جک های سه و چهار استیج در ایران شناخته می شود. با تولید انواع جک های سه و چهار استیج توسط شرکت صنایع مهندسی هیدروفرکو دیگر نیازی به واردات آن ها از کشور های خارجی و خروج ارز از کشور نمی باشد و حتی می توان این محصولات ساخت داخل را به کشور های خاورمیانه نیز صادر نمود. شرکت بهران آسانبر با استفاده از تکنولوژی های مدرن مانند ماشین های cnc برای ساخت موتور آسانسور بهره گرفته است و برای افزایش بهبود کیفیت محصولات روز به روز تلاشش را بیشتر کرده تا موتوری مانند موتور آسانسور بهران طوری طراحی کند که سازگار با آب و هوای مناطق مختلف کشور باشد.

بورس و بازار صنعت آسانسور در کجا قرار گرفته؟

اشتباهات و سوءتفاهم های زیادی در مورد آسانسورها وجود دارد دلیل این اشتباهات آن است که اکثر قطعات آسانسور از دید عموم پنهان است و در نتیجه آن مسافرین در مورد آسانسور تصورات اشتباه می نمایند. کف و دیواره های چاهک باید از مواد نسوز و با دوامی ساخته‌ شوند كه‌ عامل‌ ایجاد گرد و غبار نباشند. لذا پیش از انجام فرایند بازرسی ، باید بازرس سوابق بازرسی پیشین را در صورت وجود پیگیری نماید. (مراحل بازرسی یک آسانسور از ابتدا تا انتها توسط یک شرکت بازرسی انجام می پذیرد).

موتورهایی که در پله برقی استفاده می گردد، معمولا همان موتور گیربکس سه فازی است که در آسانسورها نیز کاربرد دارد. در پله برقی و رمپ ها معمولا از موتورهایی استفاده می کنند که تعداد قطب بیشتری داشته باشند، زیرا تعداد قطب بیشتر در این موتورها سبب می گردد، تا موتور حرکت نرم و بدون تکانی را داشته باشد. این دو پلتفرم، قسمتهای منحنی حفاظ را در خود جای می دهند، همچنین موتور، گیربکس و پله ها را.

فرقی که بین راه پله معمولی با پله برقی در ساختمان وجود دارد، سرعت جابجایی و رفاه و آسایش افراد است که می توانند بدون فعالیت جسمانی در طبقات جابجا شوند. پله برقی برای سرعت دادن به جابجایی افراد در بین طبقات ساختمان در کمال آرامش و بدون فوت وقت طراحی و تولید شده است. پله برقی ها می توانند به گونه ای برنامه ریزی شوند که در مراکز بزرگی همچون متروهای عظیم که از چندین پله برقی استفاده می گردد، به عنوان راهنمای ورود و خروج در مسیر های منظم قرار بگیرند و به گونه ای چیدمان گردند، که افراد بدون معطلی، مکان مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. نسبت به آسانسور فوت وقت ندارد و به صورت مستمر در حال جابجایی افراد است. از مزایای دیگر پله برقی می توان به این مورد که ظرفیت محدودی را همانند کابین آسانسور ندارد، اشاره کرد.

همانگونه که از نام آن پیداست، بر روی نرده های کناری پله برقی ها یک دستگیره نصب می گردد که برای حفظ تعادل افرادی که از پله برقی استفاده می کنند می باشد. از مهمترین قسمت های یک سیستم پله برقی در واقع قسمت استپ آن است، به پلکان موجود بر روی پله برقی استپ می گویند. در طراحی پله برقی های جدید، معمولا از حسگرها و سنسورهایی استفاده می گردد که در زمان استفاده نشدن از آنها کار نکند، از این طریق در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. طراحی پله برقی باید متناسب با استحکام مکان مورد نظر و سازه باشد. پله برقی ها به طور مداوم در حرکت هستند و به طور پیوسته در حال مصرف انرژی می باشند اما آسانسورها فقط در زمان کار انرژی مصرف می کنند.

اما این موتور و فشار تنها در حرکت به سمت بالا مورد نیاز است و برای حرکت کابین به سمت پایین نیازی به روشن کردن موتور و مصرف توان نیست و تنها با بازکردن یک شیر و خالی کردن روغن جک کابین به آرامی به سمت پایین حرکت می‌کند. به عبارت دیگر یک سیستم هیدرولیک تنها در نیمی از مسافت حرکتی خود (تنها به سمت بالا) خود توان قابل ملاحظه ای مصرف می‌کند و در نیمه دیگر (تنها به سمت پایین) از نیروی گرانش استفاده می‌کند و این موضوع مصرف برق بالاتر آن نسبت به آسانسور‌‌‌‌های دوسرعته را منتفی می‌کند. در طراحی آسانسور علومی همچون مکانیک، برق و الکترونیک، معماری و صنایع مورد استفاده‌است.

موتور گیرلس

نهایت ظرفیت آسانسور حدود 10 تا 15 نفر به طور همزمان می باشد اما در پله برقی این تعداد به بیش از 20 نفر نیز می رسد. پله های پله برقی ثابت می باشند و به هم وصل اند که به سمت پایین یا بالا حرکت می کنند اما این پله ها از پشت روی یک کمربند نقاله که توسط موتور هدایت می شود حرکت می کنند. پله‌ برقی ها از نظر کاربردی که دارند به ۳ دسته semi out door, indoor, اینجا چک کنید out door تقسیم می‌ شوند که در محیط آزاد (بیرون از ساختمان ها)، محیط های بسته(درون ساختمان ها) و در نهایت، نیمه بسته(پل‌های عابر پیاده) کاربرد گسترده ای دارند.

با کمی بررسی و تحقیق در بازار می توان به راحتی به این موضوع پی برد که قیمت محصولات شرکت هیدروفرکو نسبت به کیفیت و دقت ارائه شده در طراحی و تولید آن ها، بسیار مناسب می باشند. سیستم های پنوماتیکی نیز همانند سیستم های هیدرولیکی از نیروی سیالات برای به حرکت درآوردن سایر اجسام بهره گیری می کنند؛ با این تفاوت که سیالات مورد استفاده در سیستم های پنوماتیکی، به جای مایعات، گازها هستند. این سیستم ها نیز در بسیاری از صنایع و کارخانجات و … کاربرد دارند. شرکت لاران صنعت، از برترین تأمین کنندگان قطعات پنوماتیک می باشد که کیفیت، ایمنی و بازدهی بالا را جزو معیارهای اصلی خود قرار داده است.