آموزش یو پی اس یو پی اس چیست یوپی اس چیست انواع UPS-مستر انرژی پلاس

آموزش یو پی اس یو پی اس چیست یوپی اس چیست انواع UPS-مستر انرژی پلاس

در سایر برندهای باتری ماشین نظیر صبا باتری، در صورتی که باتری ماشین شما خراب شود و برگه گارانتی را همراه نداشته باشید، گارانتی به شما mrenergyplus تعلق نخواهد گرفت! ولی با خرید باتری های سپاهان باتری و فعال سازی گارانتی دیگر به یک برگه برای تایید اصالت گارانتی باتری نیاز نخواهید داشت. سپاهان باتری با ارائه محصولات و خدمات تضمین شده امکانی را ایجاد کرده است که شما مصرف‌کنندگان عزیز بتوانید تا ۳۰ ماه باتری ماشین خود را گارانتی کنید. این طرح که تحت عنوان گارانتی مازاد درنظر گرفته شده است، برای باتری‌های نسل جدید سپاهان باتری « ای اف بی ، پریمیوم ، تروپیکال » قابل استفاده است.

  • اما باتری یو پی اس چیست؟ برای پاسخ این سوال و آشنایی بیشتر با قطعات یو پی اس، نحوه نگهداری یو پی اس و … حتما مقاله یو پی اس چیست ؛ با انواع ups و کارایی آنها آشنا شوید را مطالعه کنید.
  • ژنراتورهای پروپان و گاز طبیعی نیز گاهی نسبت به مدل‌های دیزلی کندتر پاسخ می‌دهند و به مخازن بزرگ‌تری نیاز دارند.
  • به طوری که پراپ مثبت ولت متر بر روی کابل قرمز و پراپ منفی روی کابل سیاه یا آبی باشد و ولتاژ مورد نیاز باید کمی بیشتر از ولتاژ کابینت باتری باشد.
  • پیشنهاد می‌شود که مقدار بار متصل به یو‌پی‌اس نهایتا ۷۰% از توان خروجی یو‌پی‌اس باشد، بنابراین از محصولات آلجا دستگاه PCM600 که دارای توان خروجی ۶۰۰VA بسیار مناسب است.
  • تعویض باتری یو پی اس باید به موقع انجام شود تا از آسیب رساندن به سایر قسمت های دستگاه جلوگیری شود.

حال برای استفاده از گارانتی سپاهان باتری باید شماره سریال باطری که به روی درب باطری نوشته شده است را یادداشت کنید و گارانتی باتری سپاهان خود را به یکی از چهار روش زیر فعال کنید. اگر قطب های باتری به اشتباه نصب شوند، عمر باتری به شدت کاهش می یابد. ممکن است حتی مکانیک شما مرتکب این اشتباه سهوی شود، اما بخاطر آسیب وارد شده به کانکتورهای باتریناشی از نصب اشتباه باتری ماشین، گارانتی به باتری ماشین شما تعلق نمی‌گیرد.

باتری ژله ای

بر اساس پیش پا افتاده ترین تصور و برداشت اکثر مردم بر این باور هستند که از یو پی اس (یو پی اس ) صر فاًَََ برای مواقعی استفاده کنند که برق می رود و می توانند از آن به عنوان یک باتری استفاده کنند ولی این یک باورغلط است. ایزولاسیون بسیار خوبی که ترانس فرورزونانت جهت تامین خروجی فیلترشده ایجاد مینماید از بکار بردن هرگونه تجهیزات فیلترینگ دیگری مناسبتر است، از اینرو فیلتراسیون عالی برق شهر و قابلیت اطمینان بالا از نقاط قوت این تکنولوژی است . ترکیبی از مبدلها ، کلیدها و وسایل ذخیره کننده انرژی ( برای مثال باتریها ) است که سیستم قدرتی را برای حفظ و نگهداری پیوستگی توان بار ، در حالتی که نقصی در توان ورودی پیش آید تشکیل می دهد. ۳٫ فیوز ورودی یو پی اس را با توجه به ماکزیمم جریان ورود با ضریب ۲/۱ انتخاب نمایید. باتریها(مخصوصا باتریهای خشک سیلد اسید )با طول عمرهای متفاوت تولید می شود. ضمانت نامه محصولات سپاهان باتری الکترونیکی می باشد.یعنی بطور کلی به منظور حفاظت از محیط زیست، کارت کاغذی حذف شده است.

محاسبه ظرفیت باتری ups

این نوع یو پی اس شامل دستگاههایی می شود که در آنها سعی شده با اضافه کردن سیستم تنظیم ولتاژ در مسیرBy pass عملکرد بهتری نسبت به سری Off-line ارائه شود . در بخشهای باتری، شارژر و مدار اینورتر نیز با سیستم Off-Line مشابه است اما به خاطر اضـافه شدن مدار تنظیم ولتاژ در مسیر By pass بار کمتر به اینورتر انتقال می یابد. چنین سیستمی تاثیر بیشتری درکاهش هزینه ها داشته و عمر مفید باتری در مقایسه با Off-Line بیشتر می شود.

قبل از اینک بخواهیم در مورد باتری یو پی اس خارجی صحبت کنیم باید بدونیم که باتری‌های یو پی اس در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. برای مثال من می‌خواهم برای کامپیوتر خود، یو‌پی‌اس‌ای را انتخاب نمایم. ابتدا از پشت Power کامپیوتر، مشخصات مانیتور و یا تجهیزات دیگر، وات‌های مربوطه را با هم جمع می‌کنم، که برای مثال عدد ۲۵۰W به دست می‌آید. بنابراین یو‌پی‌اس مورد انتخاب من می‌بایست ۴۱۶٫۵VA خروجی داشته باشد تا در حالت Full Load کار کند. پیشنهاد می‌شود که مقدار بار متصل به یو‌پی‌اس نهایتا ۷۰% از توان خروجی یو‌پی‌اس باشد، بنابراین از محصولات آلجا دستگاه PCM600 که دارای توان خروجی ۶۰۰VA بسیار مناسب است.

کابینت باتری

یو پی اس‌های کوچک معمولا یک باتری داخلی دارند که در هنگام وجود برق، یو پی اس را شارژ می‌کند. در زمان قطع برق یا در هنگامی که افت ولتاژ از یک مقدار کمتر شود، یو پی اس به صورت خودکار منبع تغذیه رایانه را از برق شهر به باتری موجود درون خود تغییر می‌دهد. این عمل در مدت زمانی حدود یک یا دو میلی‌ثانیه انجام می‌شود و در نتیجه رایانه متوجه قطع جریان الکتریکی نشده و به کار خود ادامه می‌دهد. بیشتر کارشناسان تعمیر یو پی اس بر این باورند که تعویض باتری بهترین روش برای رفع مشکلات این قطعه است. ویدئوی آموزش تعویض باتری یو پی اس ، توسط جمعی از متخصصین این حوزه ارائه شده تا شما عزیزان با مراحل این فرایند آشنا شده و بتوانید این قطعه را در صورت خرابی، تعویض نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، از شما دعوت می کنیم به ادامه ی مطلب توجه کنید.