مدت زیادی از عرضه Unreal Engine 5 می گذرد و تاکنون ثابت کرده است که سخت افزار قدرتمندی را طلب می کند. با توجه به معماری این موتور بازی، ا،ر بازی ها با تکنولوژی ارتقاء مقیاس اجرا می شوند. اجرای بازی های ساخته شده با Unreal Engine 5 نه تنها در رایانه شخصی، بلکه در کنسول ها نیز به مشخصات سخت افزاری بالایی نیاز دارد. حال طبق گزارشی جدید مشخص شده است که رزولوشن بازی Marvel Rivals در Xbox Series S به 540p کاهش خواهد یافت.
با توجه به اینکه بازی های ساخته شده با Unreal Engine 5 برای اجرا نیاز به سخت افزار قدرتمندی دارند، بسیاری معتقدند که موتور بازی مذکور هنوز کامل نیست.
Di،al Foundry اخیراً ویدیویی از نسخه بتای Marvel Rivals منتشر کرده است. این بازی بر روی کامپیوتر و کنسول ها تست شده و در زمینه هایی مانند قابلیت های فنی، بصری و عملکرد مورد بررسی قرار گرفته است.
به نظر می رسد اجرای این بازی روی کنسول ها مشکلاتی دارد. رزولوشن بازی مذکور در پلی استیشن 5 و سری ای، با، Marvel Rivals روی کنسولها از Lumen (سیستم نورپردازی و وضوح Unreal Engine 5) و SSR استفاده میکند که به اجرای روانتر بازی بدون کاهش دقت کمک کرد.
از طرفی نسخه Xbox Series S مشکلات بیشتری دارد و بدون حالت Lumen کار می کند. حتی SSR و سایه ها نیز در این نسخه غیرفعال هستند. در برخی موقعیت ها شاهد کاهش ساختار بازی و مدل شخصیت ها هستیم. از نظر وضوح، بازی با رزولوشن پویا بین 972p تا 540p در Xbox Series S اجرا خواهد شد.
در نهایت می توان گفت که نسخه بتای بازی در حالت پایدار بر روی تمامی پلتفرم ها اجرا می شود. با این حال، مشکلاتی مانند پرش تصاویر ظاهر می شود. خوشبختانه CDPR Studio به حل مشکلات UE5 شما کمک خواهد کرد.
علیرغم مشکلات عملکرد، Marvel Rivals شروع موفقیت آمیزی دارد و تنها در Steam از 50000 بازیکن همزمان فراتر رفته است. به نظر می رسد ،وان ذکر شده موفقیت بزرگی باشد.
منبع: https://gamefa.com/1069840/marvel-rivals-unreal-engine-5/