در گذشته، ایکس باکس پیشنهادات را برای انحصار Destiny رد کرده بود

Destiny

به گفته فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت، این شرکت پیشنهاد انتشار Destiny 1 را دریافت کرد و سپس آن را رد کرد.

تبلیغات

بازی Bungie's Destiny که اکنون متعلق به سونی است، می توانست مسیر کاملا متفاوتی را طی کند. Destiny یکی از محبوب ترین MMORPG های زمان خود بود و یک موفقیت تجاری بود. Destiny 2 در حال حاضر در بهترین حالت خود نیست، اما نسخه اصلی موفقیت بزرگی بود.

فیل اسپنسر در ادامه درباره بازی‌های دیگری که ای،‌با، آن‌ها را حذف کرد، اظهار نظر کرد. برخی از آنها به موفقیت های بزرگی رسیدند، بنابراین، در نگاهی به گذشته، همه تصمیمات مایکروسافت درست به نظر نمی رسند. از جمله این آثار می توان به Guitar Hero، Gen،n Impact و حتی GTA 3 اشاره کرد.

همچنین، به مایکروسافت پیشنهاد شد که یک IP Marvel را منتشر کند، بنابراین مرد ،کبوتی می‌تواند جایگزین انحصاری Xbox دیگری شود. شاید این ،یب قدرتمند بتواند کاستی های Xbox One را جبران کند. اسپانر همچنین اضافه کرد:

من طرفدار پشیم، نیستم، شاید تقصیر من است. اما من مسابقات زیادی انجام دادم.

اگر ای، با، Destiny را منتشر کند، احتمالا بانجی نیز مالک آن خواهد شد.

رئیس بخش بازی های مایکروسافت می گوید که آنها این معامله را رها کرده و روی Activision متمرکز شده اند که در نهایت آن را ،یداری ،د. اگر درازمدت به آن فکر کنیم، تصمیم برای کنار گذاشتن Bungie و تمرکز بر Activision بسیار هوشمندانه بود.

اگرچه Destiny هنوز طرفداران زیادی دارد، اما به اندازه Call of Duty محبوب نیست. در پایان، برخی از تصمیمات اسپنسر پشیمان کننده بود، در حالی که برخی دیگر برای شرکت عالی بود.

با توجه به اینکه بخش عمده ای از درآمد مایکروسافت در سال 2024 از طریق اکتیویژن بلیزارد به دست خواهد آمد، این انتخاب هوشمندانه ای بود. با این حال، اگر Xbox قراردادهای انحصاری قوی با ناشران مستقلی مانند سونی امضا کند، ممکن است نیازی به تمرکز چندان روی ،ید نداشته باشد.

مخالفت با GEMFA

منبع: https://gamefa.com/1076751/xbox-couldve-secured-exclusivity-for-destiny-but-phil-spencer-refused/